۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۵۵۲۱۱۰
مدیر مدرسه علمیه امام القائم تهران:

حضرت زینب راز ماندگاری عاشورا هستند

مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) تهران با بیان اینکه حضرت زینب(س) راز ماندگاری عاشورا بودند، گفت: حضرت زینب(س) همچون چراغ هدایت برای مسلمانان راهنما هستند.
بدری

حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی بدری مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) تهران، در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س) گفت: حضرت زینب(س) پس از حضرت زهرا(س) مثل و مانندی نداشتند و همچون چراغ هدایت برای مسلمانان راهنما هستند.

وی افزود: ولایتمداری مهمترین ویژگی شخصیتی حضرت زینب(س) به شمار می‌رود ایشان نه تنها در فضائل اخلاقی مانند صبر، شهامت و شجاعت سرآمد بانوان هستند بلکه در مراتب علمی نیز در رتبه و مقام بالای علمی قرار دارند.

حجت الاسلام والمسلمین بدری با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب، ابراز کرد: حضرت زینب(س) مزین به زینت عفاف و حجاب بودند و عفت به گونه‌ای در ایشان نهادینه شده بود که برخی از همسایگان امیرمومنان علی(ع) از وجود حضرت بی اطلاع بودند. حضرت زینب(س) همیشه شبانه به زیارت جد بزرگوارشان  رسول الله (ص) می رفتند و این در حالی بود که امام حسن (ع) در سمت راست و امام حسین (ع) در سمت چپ و امیرمومنان علی (ع) مقابل و جلوتر از ایشان حرکت می کردند. و چون به نزدیک قبر می رسیدند حضرت علی‌(ع) زودتر داخل می‌شدند و نور چراغ را کم می کردند که مبادا چشم نامحرمی به قامت عقیله بنی هاشم بیوفتد.

مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) تهران درباره عبودیت و بندگی حضرت زینب(س)، اظهار داشت: حضرت در آن شرایط سخت و حوادث ناگوار عاشورا نماز شب خود را ترک نگفتند.

وی با اشاره به سخنرانی غراء و حماسی حضرت زینب(س) در مجلس شام، گفت: حضرت با صلابت و شجاعت مثال زدنی به دفاع از حماسه حسینی پرداختند و اقدام خصمانه دشمنان را رسوا ساختند.

حجت الاسلام والمسلمین بدری ادامه داد: «مارایت الی جمیلا» کلامی بی نظیر بود که در تاریخ ماندگار شد و همگان را منقلب ساخت از این رو راز ماندگاری عاشورا حضرت زینب(س) هستند.

مدیر مدرسه علمیه امام القائم(عج) تهران با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در مدیریت قیام عاشورا و خنثی کردن سیاست‌های دشمنان، خاطرنشان کرد:  حضرت زینب(س) احیا کننده عاشورا بودند./813/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات