۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۵۵۲۱۲۷
امام جمعه موقت كاشان:

حضرت زينب الگوي زنان آزاده جهان است

امام جمعه موقت كاشان با اشاره به اينكه حضرت زينب(س) الگويي از تعالي معنوي و کمالات نفساني، اخلاقي و تربيتي بود، گفت: حضرت زينب(س) الگوي تمام زنان آزاده جهان است.
حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار، سه شنبه شب در مراسم ميلاد ولادت حضرت زينب(س) كه در مسجد آيت الله رضوي كاشاني برگزار شد، با تبريك ميلاد اين بانوي بزرگوار اسلام، گفت: حضرت زينب(س) چنان با قدرت و تسلط بي نظير از مباني ديني و قرآني حکيمانه سخن مي گفت كه همه را متعجب و حيرت زده مي كرد.

وي افزود: حضرت زينب(س) در مجلس يزيد با ابهت و شکوه خاصي سخن گفت به طوريكه يزيد و حاضران در مجلس هيچكدام نه جرأت قطع سخنان حضرت را داشتند و نه جرأت مخالفت با حضرت را داشتند.

حجت الاسلام اسلامي تبار با اشاره به اينكه حضرت زينب(س) الگوي تمام زنان آزاده جهان است، يادآور شد: نقش حضرت زينب(س) در روشنگري مردم، از اهميت بالايي برخوردار است چرا كه اگر حضرت زينب(س) نبود كربلا در كربلا مي ماند.

وي افزود: حضرت زينب(س) الگويي از تعالي معنوي و کمالات نفساني، اخلاقي و تربيتي بود که نتيجه آن در علم، تقوا، معاشرت، بردباري، صبر، حماسه، محبت، عشق، دلدادگي و احساس مسؤوليت بروز و ظهور داشت.

امام جمعه موقت كاشان در ادامه به نقش زنان در شکل گيري قيام مردمي عليه رژيم ستم شاهي نيز اشاره و عنوان كرد: انقلاب اسلامي اثبات كرد زن در نظام ديني فردي منفعل نيست بلکه مي تواند با تأثيرگذاري در خانواده و پرورش فرزنداني با اراده زمينه يک قيام بزرگ اجتماعي را  آماده كند.

حجت الاسلام اسلامي تبار با تأكيد بر اينكه با پيروزي انقلاب اسلامي زن در نظام جمهوري اسلامي داراي جايگاه ويژه اي شد، گفت: برخلاف گذشته که از زن براي سوء استفاده هاي تبليغاتي و اخلاقي استفاده مي شد، در نظام اسلامي به عنوان يك انسان موحد و تأثيرگذار در عرصه اجتماعي نقش آفرين شد.  

امام جمعه موقت كاشان نبرد بين حق و باطل را دائمي خواند و اظهار داشت: اگر پيش از اين، مرگ بر شاه شعار مردم ايران بود با سرنگوني رژيم ستم شاهي و استقرار نظام اسلامي، امروز مرگ بر آمريكا و انگيس و اسرائيل شعار مشترك همه استكبار ستيزان جهان شده است./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات