۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۵۵۲۱۵۵
مدیر ستاد اقامه نماز هرمزگان:

مراکز علمی یادگیری ظرفیت مناسبی برای توسعه و ترویج فرهنگ نورانی نماز است

مدیر ستاد اقامه نماز هرمزگان بر فراهم کردن زمینه تقویت آگاهی های دینی معلمین سواد آموزی با برگزاری دوره های آموزشی تاکیدکرد و گفت: مراکز علمی یادگیری ظرفیت مناسبی برای توسعه و ترویج فرهنگ نورانی نماز است.
اقامه نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری در هرمزگان، به منظور عملیاتی کردن مرحله دوم تفاهم نامه همکاری مشترک نهضت سواد آموزی  و ستاد اقامه نماز کشور جلسه ای با حضور معاون نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش و سایر همراهان در دفتر مدیر ستاد اقامه نماز استان تشکیل شد.

حجت الاسلام محمدحسن فروزان نژاد مدیر ستاد اقامه نماز استان هرمزگان در این نشست با اشاره به اینکه مراکز علمی یادگیری ظرفیت مناسبی برای توسعه و ترویج فرهنگ نورانی نماز است، اظهار داشت: فراهم کردن زمینه افزایش و تقویت آگاهی های معلمین سواد آموزی با برگزاری دوره های آموزشی و دراختیار گذاشتن مواد و محتوای آموزشی و فرهنگی می تواند به تقویت بنیه علمی مخاطبان کمک کند.

وی با تشکر از دست اندر کاران نهضت سواد آموزی در استان ، آمادگی ستاد برای تأمین و اعزام مبلغین و اساتید و همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی در بین مخاطبین به منظور تعمیق فرهنگ نورانی نماز را اعلام کرد.

مشاور استاندار هرمزگان با اشاره به این مطلب که زمینه های مختلفی در نهضت وجود دارد که می تواند در توسعه فرهنگ نماز نقش ویژه ای داشته باشد به برگزاری مسابقات فرهنگی خاطره نویسی، برگزاری نمایشگاه عکس نماز و نمایشگاه های ویژه فرهنگی و هنری اشاره کرد و بیان داشت: این طرح ها می تواند نقش ارزنده ای در ترویج فرهنگ نماز داشته باشد.

در ادامه این نشست معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش  ضمن ارائه گزارشی از عملکرد نهضت در سال جاری بر کارایی آموزش های برگزار شده در مرحله اول اشاره کرد و افزود: دوره های آموزشی برگزار شده در مرحله اول باعث تشویق سواد آموزان و فراگیران به حضور هرچه بیشتر آنان در اقامه نماز اول وقت در مساجد شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: این دوره های آموزشی با همکاری و مشارکت ستاد اقامه نماز استان در تمام شهرستانهای استان برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه توافقنامه مربوط بین ستاد اقامه نماز کشور و معاون وزیر، سه ساله است، بر اجرای این دوره های آموزشی در همه شهرستان ها تأکید کرد./۸۵۱/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات