۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۷
کد خبر: ۵۵۲۳۱۲
استاد حوزه علمیه:

امام جمعه هر شهر نماد وحدت و حفظ شعائر دینی است

حجت الاسلام داودالموسوی با با بیان این که ولایت فقیه رکن نظام اسلامی است، ابراز داشت: امام جمعه نیز نماینده رهبر معظم انقلاب است و اگر ما ولایت مدار هستیم باید محوریت او را در شهر بپذیریم هرچند برخی اوقات با سلایق ما جور در نیاید.
حجت الاسلام سید محمدباقر داودالموسوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین نشست هم اندیشی علما، فضلا و طلاب دامغانی شامگاه چهارشنبه در سالن همایش های بنیاد علوم وحیانی اسراء برگزار شد.

حجت الاسلام سید محمدباقر داودالموسوی یکی از اساتید شهرستان دامغان در این همایش با بیان این که داشتن محور واحد برای جهت دهی به توانایی دوستان طلبه در شهرستان دامغان خالی است، اظهار داشت: در این زمانه دوره کار کردن به سبک سنتی نمی تواند نیازهای روز را برآورده کند.

وی ابراز داشت: امروز برخی فعالیت ها میان طلبه ها و مردمی که به حوزه های علمیه امید بسته اند فاصله می اندازد، چراکه وقتی از طلبه دیده می شود که فقط با قشر خود رفت و آمد دارد، او نمی تواند در سطح جامعه تأثیر گذار باشد.

حجت الاسلام داودالموسوی تأکید کرد: به نظر می رسد که اگربخواهیم از نظام سیاسی حاکم بر کشور الگو برداری کنیم، باید به امام جمعه به عنوان نماد وحدت و علم حفظ شعائر دینی نیز حرمت گذاشته شود و از ناحیه طلاب و فضلای حوزه نیز مورد حمایت قرار بگیرد.

وی با بیان این که ولایت فقیه رکن نظام اسلامی است، ابراز داشت: امام جمعه نیز نماینده رهبر معظم انقلاب است و اگر ما ولایت مدار هستیم باید محوریت او را در شهر بپذیریم هرچند برخی اوقات با سلایق ما جور در نیاید.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: استفاده از طلاب دامغانی در مناسبت های مختلف به صورت مدیریت شده و قابل ارزیابی از مسائل مهم است، یعنی در قم و دامغان سازمانی برای آمایش طلاب تأسیس شود و توانایی های آنها نیز استخراج شود، چراکه برخی فضلای دامغان از نخبگان و نیروهای مطرح در سطح ملی هستند.

وی با اشاره به ضرورت ارتباط مستمر طلاب با مجموعه های فرهنگی شهرستان دامغان عنوان کرد: طلاب نباید به دو مناسبت ماه مبارک رمضان و ماه محرم اکتفا نکنند، بلکه ارتباط بین مردم و طلاب مستمر و دائمی باشد و مردم نیز طلاب ما را بشناسند.

این روحانی دامغانی ادامه داد: به نظر می رسد گروه های تبلیغی پنج نفر از قم هر هفته آخر هفته به دامغان اعزام شوند و در بهترین مجالس حضور پیدا کنند و همچنین تشکیل گروه های جهادی و امدادی برای پیگیری مشکلات خانواده های نیازمند و مستمند با همکاری کمیته امداد نیز به نظر ما ضروری به نظر می رسد.

وی با اشاره به لزوم شناسایی طلاب نخبه و استفاده از آنها در مجامع علمی حوزوی و دانشگاهی یادآور شد: ما بزرگانی داریم که در حوزه علمیه قم از برجستگان هستند، چه خوب است که مردم دامغان نیز با این نخبگان آشنا باشند و با آنها نیز در ارتباط باشند./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات