۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۵۵۲۵۳۳
از سوی مؤسسه تاریخ تطبیقی صورت می گیرد؛

حمایت از پایان نامه ها و مقالات علمی پژوهشی حوزوی

موسسه تاریخ تطبیقی جهت بهره مندی از توان و ظرفیت علمی نخبگان و مراکز علمی کشور از پایان نامه و مقالات علمی پژوهشی مرتبط با اهداف و برنامه های خود حمایت می کند.
حجت الاسلام محسن محمدی

حجت الاسلام محسن محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اعلام خبر حمایت از پایان نامه ها از سوی مؤسسه تاریخ تطبیقی گفت: مؤسسه تاریخ تطبیقی جهت بهره مندی از توان و ظرفیت علمی نخبگان و مراکز علمی کشور از پایان نامه و مقالات علمی پژوهشی مرتبط با اهداف و برنامه های خود حمایت می کند.

مسؤول مؤسسه تاریخ تطبیقی ادامه داد: حمایت از پایان نامه ها شامل پایان نامه هایی است که در راستای اهداف مؤسسه در دکترا یا سطح چهار و کارشناسی ارشد یا سطح سه تدوین شده اند گرچه از پایان نامه های در حال تدوین نیز حمایت خواهد شد.

وی در زمینه محورهای فعالیت های مؤسسه تاریخ تطبیقی گفت: فعالیت در زمینه نقش یهود و صهیونیست در تاریخ انبیا و اسلام با رویکرد تحلیلی با محوریت قرآن، روایات معتر و مستندات تاریخی معتبرهمچنین فعالیت در زمینه تاریخ انبیا و تاریخ اسلامی با رویکرد تحلیلی با محوریت قرآن و روایات معتبر از جمله محورهای فعالیت های مؤسسه تاریخ تطبیقی است.

وی با اشاره به موضوعات پیشنهادی پایان نامه های از سوی مؤسسه تاریخ تطبیقی اظهار کرد: از موضوعات پیشنهادی می توان به موقعیت سیاسی و اجتماعی امپراطوری ایران و روم قبل از تولد پیامبر اکرم(ص) تا پایان بعثت، یهودیان خارج شبه جزیره در زمان پیامبراکرم(ص)، یهود و بنی امیه، یهودیان شام در قرن اول هجری، یهود و بنی عباس، یهودیان بغداد تا دوران غیبت صغری، یهود و مغول، یهود و جنگ های صلیبی، وضعیت اقتصادی و منابع مالی یهود قبل و بعد از بعثت در شبه جزیره اشاره کرد.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: همچنین موضوعاتی همانند یهودیان مدینه پس ازپیامبراکرم(ص)، شخصیت شناسی کعب الاحبار و نقش او در ایجاد انحراف یهود در اسلام، شخصیت شناسی ابوهریره و نقش او در ایجاد انحراف یهود در اسلام، بررسی سطح و عمق ارتباط دشمنان و مخالفان اهل بیت(ع) با یهود، انحراف گری یهود در اسلام، مقایسه تطبیقی منابع شیعه و سنی در مورد یهود، مستبصرین یهود و ادله و برنامه های آنها، زندگی یوشع نبی و مقایسه آن با امام علی(ع) و بررسی و تحلیل تاریخ یهود در کتاب های قصص قرآن از جمله موضوعات پیشنهادی است.

لازمه به ذکر است، طلاب و دانشجویان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر یا اطلاع از دیگر موضوعات پیشنهادی به سامانه پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه تاریخ تطبیقی به نشانی http://fa.tarikh.org/   مراجعه کنند./1324/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات