۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۵۲۷۹۷
رییس بنیاد فارس المؤمنین:

حبّ دنیا، توفیق همراهی امام زمان را از انسان می‌گیرد

حجت الاسلام علوی تهرانی گفت: تا زمانی که انس به دنیا در ما وجود دارد تردیدی نیست که یار و همراه امام عصر(عج) نخواهیم بود.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی رییس بنیاد فارس المؤمنین در مراسمی که صبح امروز به مناسبت شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، گفت: یکی از ضروری ترین مباحثی که در جامعه ما باید در مجالس به آن پرداخته شود، این است که همه ما به ظاهر متدین بوده و عمری است به دنبال امام زمان(عج) هستیم، صبح‌های جمعه دعای ندبه می‌خوانیم، جمکران می‌رویم، نیمه شعبان را گرامی و بزرگ می‌داریم و به امام عصر(عج) ارادت خاصی داریم، اما بسیاری از ما ممکن است وقتی امام ظهور کنند در مقابل ایشان و دستوراتش بایستیم همان طور که در سال ۶۱ هجری مردم پس از دعوت امام حسین(ع) و لبیک گفتن به ایشان، در مقابل امام به مبارزه برخاستند.

وی افزود: تا زمانی که پیوند ما با دنیا قطع نشده نمی‌توانیم از خود انتظار داشته باشیم که در رکاب امام زمان(عج) شمشیر بزنیم. کسانی که علیه امام حسین(ع) قیام کردند فریب خوردگان دنیا بودند زیرا با خود این گونه فکر می‌کردند که با کشتن امام حاکمیت ری را خواهند گرفت و پس از آن با خدمت به مردم خون ریخته شده امام را جبران خواهند کرد.

رییس بنیاد فارس المؤمنین ابراز داشت: کسانی که امام حسین(ع) را کشتند نماز می‌خواندند، روزه می‌گرفتند، قاری و حافظ قرآن بودند و در مناسک حج شرکت می‌کردند، دقیقاً کاری که ما سالهاست برای علاقه به دین انجام می‌دهیم اما بدانیم تا زمانی که انس به دنیا در ما وجود دارد تردیدی نیست که یار و همراه امام عصر(عج) نخواهیم بود.

وی در ادامه اظهار داشت: کسی که بخواهد در صف یاران امام حسین(ع) باشد باید بینش آخرتی و قیامتی داشته باشد. جامعه ای که معادباور نباشد، دنیا زده می‌شود. بیش از ۲۵۰۰ آیه قرآن و به عبارتی یک سوم قرآن کریم درباره معاد است بنابراین باید معاد را به معنای واقعی باور کنیم، معادی که هر روز آن پنجاه هزار سال است و به راحتی از کنار آن نگذریم زیرا به زودی با آن روبرو خواهیم شد.

حجت الاسلام علوی تهرانی ابراز داشت: ما باید بفهمیم کسانی که از امام حسین(ع) دعوت کردند اما بعد پشت امام را خالی گذاشتند، از کجا آسیب دیدند که از مسیر حق خارج شدند؛ آسیب مردم کوفه دنیاداری آنها بود.

رییس بنیاد فارس المؤمنین افزود: بدانیم انبیا و ائمه هر کسی را شفاعت نمی‌کنند که با خود فکر کنیم هر کاری دلمان خواست در دنیا انجام دهیم، در آخرت هم منتظر شفاعت ایشان باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر دینداری آسان بود حضرت فاطمه(س) در میان در و دیوار قرار نمی‌گرفت، امام علی(ع) و خاندانش به شهادت نمی‌رسیدند. لازم است تکلیف‌ خود را قبل از ظهور امام زمان(عج) روشن کنیم که وقتی ندای امام زمان(عج) را شنیدیم شوکه نشویم و بدانیم کدام طرفی هستیم. زن، فرزند، مال، پست و مقام از شعبه های دنیا و از دلایل دلبستگی به آن است، اینها همان مواردی است که یزید و فریب خوردگانش را در آتش غفلت فرو برد./966/پ202/ب1

ارسال نظرات