۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۵۵۳۰۲۳
جهانگيري تاكيد كرد؛

دولت از هيچ اقدامي براي توسعه گيلان دريغ نخواهد كرد

معان اول رييس جمهور گفت: مردم استان گيلان همواره پشتيبان نظام و انقلاب اسلامي بوده اند و دولت تدبير و اميد از هيچ اقدامي در جهت توسعه و رونق استان گيلان دريغ نخواهد كرد.
جهانگیری

به گزارش خبرگزاری رسا، اسحاق جهانگيري عصر امروز (سه شنبه) در نشست مجمع نمايندگان استان گيلان با اشاره به ظرفيت ها و محدوديت هاي استان گيلان براي توسعه گفت: برنامه ريزي براي حفظ تعادل جزو اولويت هاي اصلي اين استان است زيرا نمي توان به بهانه صنعتي شدن، طبيعت گيلان را تخريب كرد و در عين حال نمي توان به بهانه حفظ محيط زيست، اين استان را از توسعه صنعتي بازداشت.
وي با بيان اينكه پيش از انقلاب اسلامي گيلان جزو استان هاي صنعتي كشور بوده است گفت: بايد با تدبير و راهكارهاي منطقي تلاش كنيم از جمله توسعه صنايع سازگار با محيط زيست استان گيلان به لحاظ صنعتي به جايگاه اصلي خود بازگردد.
دكتر جهانگيري با اشاره به دغدغه نمايندگان استان گيلان در خصوص محصولات كشاورزي نظير برنج ، چاي و ابريشم بر صيانت توأمان از حقوق توليد كنندگان و مصرف كنندگان تاكيد كرد و گفت: ما بعنوان دولت علاوه بر حمايت از كشاورزان مسئوليت داريم نگذاريم قيمت كالاها و بويژه مواد غذايي در بازار بيش از حد افزايش يابد و مردم از اين بابت دچار نگراني نشوند.
معاون اول رييس جمهور با اشاره به وجود برخي ناهنجاري ها در عرصه تجارت نظير قاچاق چاي و برنج به كشور گفت: دولت و بويژه وزارت جهاد كشاورزي تلاش خواهند كرد كشاورزان استان گيلان از بابت واردات اين محصولات آسيب نبينند و حتما با كمك نمايندگان گيلان در خصوص تعرفه ها و محدوديت واردات به تفاهم خواهد رسيد.
وي همچنين از استاندار گيلان خواست كارخانه هاي بزرگ داراي مشكل و نيمه تعطيل را به كارگروه كنترل توليد ملي معرفي كند تا مسائل مربوط به رونق مجدد اين صنايع با دقت نظر بيشتري زير نظر دفتر معاون اول رييس جمهور پيگيري شود.
دكتر جهانگيري با اشاره به وام اختصاص يافته براي رونق روستايي گفت: استان گيلان داراي ظرفيت هاي فراواني در حوزه گردشگري است كه مي توانيم با استفاده از اين وام ارزان قيمت در اين زمينه گام هاي ارزشمندي براي توسعه اين استان برداشت.
معاون اول رييس جمهور درباره برخي طرح هاي عمراني استان گيلان نظير تكميل سدهاي لاستيكي و راه آهن رشت ـ آستارا ـ انزلي،‌گفت: به سدهايي كه مراحلي از پيشرفت فيزيكي را داشته اند اعتبار لازم اختصاص خواهيم داد. همچنين بهره برداري از راه آهن رشت ـ آستارا ـ انزلي از اولويت هاي دولت است و براي راه اندازي آن تمام تلاش دولت را بكار خواهيم گرفت.
وي همچنين با تاكيد بر حل مشكل فاضلاب و پسماند در استان هاي شمالي كشور گفت: دولت در اين زمينه هر امتيازي كه بخش خصوصي براي احداث كارخانه پسماند نياز داشته باشد مواقفت خواهد كرد زيرا حفظ محيط زيست استان هاي شمالي كشور دغدغه همه مردم استان و گردشگراني است كه به اين استان ها مسافرت مي كنند.
پيش از سخنان معاون اول رييس جمهور، اميري معاون امور مجلس رييس جمهور عمده دغدغه و گلايه وكلاي مردم گيلان را مسائل و موضوعات تخصصي دانست و گفت: نمايندگان استان گيلان تعامل مناسبي با دولت براي خدمت رساني به مردم دارند.
همچنين هر يك از نمايندگان استان گيلان بطور جداگانه ديدگاه ها و دغدغه هاي خود را در خصوص كشاورزي و محصولات استراتژيك برنج،‌چاي و ابريشم، توسعه صنعتي، تكميل طرح هاي ريلي و آزاد راه، گردشگري،‌ فاضلاب و پسماندها، تامين آب شرب و اتمام سدهاي در حال احداث، گازرساني به روستاها، رسيدگي به امور كارگران و واحدهاي نيمه تعطيل، جذب فاينانس براي ايجاد زيرساخت ها، مسايل زيست محيطي بويژه حفظ تالاب انزلي، شيلات و پرورش ماهي در قفس، نياز به مراكز درماني و بيمارستان ها، حل ترافيك كلان شهر رشت و منطقه آزاد انزلي مطرح كردند.
استاندار گيلان هم در اين جلسه با اشاره به مسايل اقتصادي استان نظير اشتغال، سطح رفاه مردم، نيمه تعطيلي و فروپاشي برخي صنايع بزرگ استان و خصوصي سازي، گفت: گيلان از ظرفيت هاي فراواني نظير گردشگري براي توسعه و رونق برخوردار است و اين ظرفيت ها در صورت اصلاح برخي قوانين و مقررات مي تواند ظرف چند سال بالفعل شود./
۱۳۲۳/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات