۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۵۵۳۳۸۰
رییس بنیاد فارس المؤمنین:

بهره‌مندی از دنیا برای ساختن آخرت، سیره اولیای الهی است

حجت الاسلام علوی تهرانی گفت: باید از فرصت‌ها استفاده کنیم و از دار فانی برای بقا و ابدیت بهره‌مند شویم که این کار، همان کیمیاگری و راه انبیا و اولیای الهی است.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد باقر علوی تهرانی رییس بنیاد فارس المؤمنین در مراسمی که امروز به مناسبت ایام فاطمیه در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، در ادامه بحث ارادت و محبت به ائمه(ع) خاصّه امام زمان(عج)، گفت: در زمان قیام امام حسین(ع) مردم کوفه اهل نماز، روزه و قرآن بودند اما در زمان معرکه و بزنگاه که باید جانفشانی می‌کردند، کسانی که بیعت کرده بودند، بیعت شکستند و کسانی که بیعت نکرده بودند، شقاوت کردند. امام حسین(ع) این افراد را برده دنیا می‌خوانند و این تهدید تا زمانی که امام زمان(عج) ظهور کنند وجود دارد.

وی افزود: مردم مدینه نیز به خاطر بندگی دنیا امام علی(ع) را تنها گذاشتند. کسانی که خصوصیات بندگان دنیا را دارند حتی اگر اهل نماز و روزه باشند محال است بتوانند در رکاب امام عصر(عج) خدمت کنند. در معارف دینی، روایات و احادیث اولیای الهی، دنیا هیچ ارزشی نزد خداوند متعال، انبیا و ائمه ندارد.

رییس بنیاد فارس المؤمنین ابراز داشت: پروردگار عالم در احادیث قدسی می‌فرمایند کسانی که بهشت الهی جایگاه آنهاست، بغض دنیا را در سینه دارند. دنیا نزد امام علی(ع) چنان فانی و بی ارزش بود که وقتی قناتی حفر می‌کردند، هنوز از چاه خارج نشده بودند آن را وقف می‌کردند.

وی اظهار داشت: امام علی(ع) نسبت به بیت المال چنان دقیق و حساس بودند که به کارگزاران می‌فرمودند بیت المال طاقت این را ندارد کلمات ریز را درشت بنویسید یا در نامه ها از القاب اضافه استفاده کنید زیرا جوهر بیشتری مصرف کرده و سبب هدر رفتن بیت المال می‌شود، همین که اصل مطلب را گزارش کنید کافیست همچنین زمانی که می‌خواست به فقرا ببخشد از مال خود با آنها می‌بخشید نه از بیت المال و حق مردم.

حجت الاسلام علوی تهرانی ابراز داشت: دنیا ایمان را از بین می‌برد. زبیر پسرعمه امام علی(ع) و پیامبر اکرم(ص) بود و در کودتای سقیفه از کسانی بود که به نفع امام با دستگاه خلیفه بیعت نکرد اما به خاطر مخالفت امام نسبت به تجاوز او به بیت المال، جنگ جمل را به راه انداخت.

وی در ادامه افزود: حضرت لقمان(ع) در سفارش به فرزندشان می‌فرمایند از دنیا برای ساختن آخرت خود استفاده کن. آخرت را عمل صالح انسان در ظرف زمان و عمر می‌سازد. اگر عمل ما به گونه ای نیست که رضای الهی را فراهم آورد بدانیم که در قیامت ورشکسته و فقیر خواهیم بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در زمانی که وقت و توان داریم باید از فرصت‌ها بهره ببریم و از دار فانی برای بقا و ابدیت بهره‌مند شویم که این کار، همان کیمیاگری و راه انبیا و اولیای الهی است./966/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات