۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۵۵۳۳۹۳
آیت الله عبداللهی:

نیروهای انقلابی برای مبارزه با تهاجمات فرهنگی و دینی تربیت شوند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مهمترین نیاز امروز جامعه اسلامی تربیت نیروهای مؤمن، مهذب و انقلابی است تا با دانش و بصیرت کافی در برابر تهاجم فرهنگی دشمن ایستادگی کنند.
محمود عبدالهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمود عبداللهی در جمع طلاب و اساتید مدینة العلم شهرضا با اشاره به بخشهایی از تاریخ انقلاب اسلامی اظهار کرد: در سال 1357 وقتی که انقلاب پیروز شد، دو نظام در جهان بود که هرکشوری که خواستار حیات سیاسی بود باید تحت سلطه یکی از آن دو قرار می گرفت؛ اما نظام سرمایه داری لیبرالیستی و نظام سوسیالیستی که دو قطب جهان بودند در دین زدایی مشترک بودند.

وی ادامه داد: رهبران کشورهای جهان در آن زمان معتقد بودند عصر مذهب به پایان رسیده است به همین دلیل با هر امکانی که در اختیار داشتند برای مبارزه با تفکرات دینی تلاش می‌کردند؛ آنان عقیده داشتند که مذهب مانع بزرگی در راه توسعه تمدنها است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه تنها رسالت حکومت قبل از انقلاب دین‌زدایی بود، اظهار کرد: کشورهای جهان در دوران قبل از انقلاب مستعمره فرهنگی و سیاسی و اقتصادی بلوک غرب و شرق بودند، همانند حکومت پهلوی که به اندازه‌ای تحت سلطه غرب بود که تاریخ اسلام را تغییر داد.

آیت الله عبداللهی با بیان اینکه همه سفارتخانه‌ها و نهادهای سیاسی ایران قبل از انقلاب تحت نظر کشورهای بیگانه بود عنوان کرد: امام خمینی(ره) به دنیا پیام داد که مذهب، دین و قرآن و معاد باوری می‌تواند مبنای یک نظام باشد و می‌توان با تدابیر دینی حکومتی را ایجاد و اداره کرد.

وی با اشاره به آیه«وَ لَقَد اَرسَلنا مُوسَی بِآیَاتِنا اَن اَخَرَجَ قُومَکَ مِنَ الظُّلُمَاتِ اِلَی النُّور وَ ذَکِّرهُم بِاَیّامِ الله اِنَّ فی ذَلِکَ لَآیاتٍ لِکُلِ صَبّارٍ شَکوُر» تصریح کرد: مهمترین رسالت انبیا خارج کردن مردم از ظلمت و نادانی بوده است، آنان وظیفه داشتند تا مردم را به سوی سعادت هدایت کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: امام خمینی(ره) 22 بهمن را یوم الله می‌دانستند زیرا در این روز جهان به این نکته توجه داده شد که نظام حاکم بر ایران مبتنی بر ارزشهای دینی و معارف الهی است به همین دلیل در اصل دوم قانون اساسی نیز گفته شده که جمهوری اسلامی مبتنی بر توحید، وحی، امامت و کرامت انسانی است.

آیت الله عبدالهی مبارزه با ستم و استکبار را از مهمترین اصول نظام اسلامی ایران دانست و افزود: اساس دین اسلام و انقلاب اسلامی که برخاسته از تعالیم اسلامی است، با استکبار مخالف است بنابراین استعمارگران جهان از ابتدای دوران پیروزی انقلاب با آن دشمنی کردند.

وی در بخش دیگری از سخنن خود، گفت: یکی از رسالتهای مهم نهادها و نیروهای انقلابی آن است که نیروهایی مؤمن و انقلابی را برای پاسداری فرهنگی از آرمانهای اسلام و انقلاب تربیت کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره اظهارات اخیر کسینجر از سیاستمداران برجسته آمریکایی، اظهار کرد: به اعتقاد این نظریه پرداز سیاسی آمریکا ایران یک قدرت بزرگ منطقه‌ای است که عراق و سوریه را از چنگال آمریکا نجات داده است؛ دشمنان جمهوری اسلامی به اقتدار آن ایمان دارند بنابراین برای مبارزه با نظام اسلامی از طریق جنگ نرم و مبارزه جنگ نرم عمل می‌کنند.

آیت الله عبداللهی تأکید کرد: باید نیروهایی برای مقابله با تهاجم فرهنگی و دینی دشمن تربیت شوند، این نیروها باید عالم و انقلابی و مانند امام راحل(ره) مهذب باشند.

وی با اشاره به آیه« مَثَلُ الذینَ حُمِّلوا التّوراةَ ثُمَّ لَمْ یحْمِلوهَا کمَثَلِ الحِمارِ یحمِلُ اسفاراً» بیان کرد: قرآن بدترین تعابیر را درباره عالمانی مطرح کرده است که بعد از مدتی از مسیر حق منحرف شده‌اند، شخصیتهای مؤمنی که سالها تحت شکنجه ساواک بودند و در راه انقلاب و در حوزه زحمت کشیدند در موقعیتی حساس، در برابر امام خمینی(ره) ایستادگی کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: فضای مجازی شبهات زیادی را ترویج می‌کنند اما برای مقابله با آن باید نیروهای مؤمن و عالم و انقلابی تربیت شوند؛ طلاب علوم دینی باید با تلاش در راه تهذیب اخلاق و کسب علم و دانش برای مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن آماده شوند./868/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات