۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۵۵۳۵۰۱
آیت الله مهدوی:

حیا یکی از مرزهای اصلی جداکننده انسان و حیوان است

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: انسان فطرتاً علاقه به پوشش دارد و افرادی که تشویق کننده برهنگی هستند بی حیا شده اند و حیا یکی از مرزهای اصلی تفاوت انسان و حیوان است.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در سخنرانی شب گذشته که در مسجد علی قلی آقا واقع در خیابان مسجد سید برگزار شد، گفت: دین حنیف همان دینی است که مطابق با فطریات است.

وی در ادامه سلسله مباحث مربوط به حجاب افزود: حجاب با فطرت انسان ها همخوانی دارد؛ فطرت در معنا به خلقت تصریح شده است یعنی همراه با خلقت انسان چیزهایی در وجودش نهادینه شده و تحت عنوان فطرت مطرح می شود و البته مسائل دیگری نیز وجود دارد که نیاز به آموزش انبیا و ارسال رسل ندارد.

آیت الله مهدوی اذعان کرد: خوش آمد بودن فضائل اخلاقی و بد بودن رذائل اخلاقی نزد نوع انسان نشانه فطری بودن این مسائل است و البته تک پرستی از نوع مسائل فطری است و این مساله از وجود یک مدیر و یا یک رییس در شرکت های مختلف نمایان است؛ در هر زمان یک امام معصوم(ع) وجود دارد یعنی یک امام ناطق است و یک امام صامت و این قاعده عالم هستی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تبیین کرد: دین حق دینی است که مبانی آن با فطریات مطابقت دارد و دین حنیف که خداوند دستور به پیروی از آن داده است همان دین فطری است که در وجود همه انسان ها نهادینه شده است.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) فرمودند خداوند رحمت کند کسی را که امر ما را در بین مردم زنده کند، شخصی از ایشان پرسید امر شما چیست، امام فرمودند یعنی خودش علوم جا را فرا بگیرد و به دیگران نیز آموزش دهد که اگر مردم زیبایی های امر ما را بشناسند تابع ما خواهند شد.

استاد اخلاق حوزه علمیه در پایان با بیان این که پوشش برای زن و مرد نیاز به آموزش انبیا ندارد، ابراز کرد: زن و مرد فطرتاً علاقه به برهنه شدن ندارد ولی حیوانات برهنه بودن را عیب نمی دانند ولی برخی از انسان های بی حیا در دنیای امروز با بیان این که امنیت وجود دارد و لزومی برای پوشیده بودن بدن وجود ندارد، قصد دارند از زنان سوء استفاده کنند، افرادی که تشویق به برهنه بودن می کنند بی حیا هستند و انسان بی حیا در اصل با حیوان تفاوت ندارد./۸۶۷/پ202/ب1

ارسال نظرات