۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۵۵۳۶۴۳

روزنامه الحیات: رژیم صهیونیستی طی چند روز آینده به نوار غزه حمله می کند

روزنامه سعودی الحیات امروز نوشت: جنبش مقاومت اسلامی (حماس) وگروه های مقاومت فلسطینی خود را برای مقابله با تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه طی چند ساعت تا چند روز آینده، آماده می کنند.
گادی آیزنکوت رییس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه سعودی 'الحیات' امروز نوشت: جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و گروه های مقاومت فلسطینی خود را برای مقابله با تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه طی چند ساعت تا چند روز آینده، آماده می کنند.

الحیات به نقل از آنچه منابع فلسطینی موثق توصیف کرد افزود: رهبران گروه های مقاومت فلسطینی از جمله یحیی سنوار رهبر حماس در غزه پیش بینی کرده اند که 'اسرائیل' به بهانه رزمایشی که قرار است فردا در جنوب فلسطین اشغالی برگزار کند، به نوار غزه حمله خواهد کرد.

این منابع به الحیات گفتند: سنوار ودیگر گروه های فلسطینی عقیده دارند که همزمان با رزمایش 'اسرائیل' که تمامی یگان های نظامی زمینی، دریایی وهوایی اسرائیلی وهمچنین نیروهای نظامی آمریکایی در آن مشارکت دارند، به احتمال بیش از 95 درصد تجاوز تل آویو به نوار غزه نزدیک است.

به گفته این منابع، حماس و بقیه گروه های مقاومت به ویژه گروه های مسلح، بالاترین سطح هشدار را اعلام، و بسیاری از مراکز استقرار خود را تخلیه کرده اند.

این گروه ها همچنین در چند روز گذشته در آمادگی برای هرگونه شرایط اضطراری نظامی، در سراسر نوار غزه ایست های بازرسی وموانع امنیتی مستقر کرده اند.

رژیم صهیونیستی پیش تر در سال 2014 (1393) به بهانه‌های واهی 51 روز به نوار غزه تجاوز کرد که در این جنگ بیش از 2200 نفر شهید و نزدیک به 11 هزار نفر مجروح شدند.

رزمایش نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه آغاز شد

ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز رزمایش نظامی از امروز (یکشنبه) به مدت سه روز با مشارکت تمامی یگان های ارتش این رژیم در منطقه جنوبی سرزمینهای اشغالی (غزه) خبر داد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که ارتش امروز رزمایش گسترده ای برای آزمایش آمادگی همه یگان های خود در زمینه موارد فوق العاده را در منطقه جنوبی (نوار غزه) آغاز کرد.

وی افزود: در این رزمایش سیستم ارتباط و فراخوانی نیروهای ذخیره 'حیچان' جهت آمادگی به منظور خدمت نظامی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین تحرکات ارتش در نوار غزه به یگانهای نظامی آموزش داده می شود.

رسانه های رژیم صهیونیستی نیز اخباری درباره مشارکت آمریکا در این رزمایش منتشر کردند. تجهیزات نظامی و سکوی های پرتاب موشک آمریکایی به منظور حضور در رزمایش ارتش رژیم صهیونیستی به سرزمین های اشغالی وارد شده بود.

مصر، موافقت با حمله ارتش رژیم صهیونیستی به تندروها را در سینا تکذیب کرد

سرهنگ«تامر الرفاعی »سخنگوی نیروهای مسلح مصر امروز شنبه اعلام کرد، اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها مبنی بر موافقت مصر با حمله هواپیماهای 'اسراییلی' به مواضع عناصر تکفیری و تروریستی در شمال منطقه سینا ، صحت ندارد.

الرفاعی افزود: نیروهای مسلح مصر خود به مقابله با عناصر تروریستی و تکفیری در برخی مناطق سینا می پردازند.

وی تاکید کرد نیروهای مسلح مصر موفقیت زیادی در مقابله با عناصر تکفیری و بازگرداندن آرامش و امنیت به این مناطق داشته اند.

روزنامه «نیویورک تایمز»اخیرا در گزارشی اعلام کرده بود مصر به 'اسراییل' اجازه داده است به مواضع عناصر تروریستی در شمال سینا حمله هوایی کند.

این روزنامه آمریکایی تاکید کرده بود با وجود تلاش های قاهره برای از بین بردن تروریست ها، اما این کشور در این کار شکست خورده است و این باعث شد 'اسراییل' که از قدرت یافتن تندروها ترسیده بود، خود دست به تحرکاتی بزند.

این روزنامه افزود، طی دو سال گذشته هواپیماهای بدون سرنشین، بالگردها و هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی با موافقت عبدالفتاح السیسی بیش از 100بار به اهدافی در داخل مصر حمله کردند و حتی در مواردی، طی یک هفته دوبار دست به حمله به مواضع تندروها زدند.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: السیسی سعی می کند مردم مصر و حتی مقام های دولتی از این حملات آگاه نشوند اما شمار محدودی از افسران ارتش و همچنین سازمان اطلاعات این کشور از این مساله اطلاع دارند، دولت مصر شمال سینا را منطقه نظامی بسته اعلام کرده و به روزنامه نگاران اجازه جمع آوری اطلاعات از این منطقه را نمی دهد.

شبکه بلومبرگ آمریکا نیز سال 2016میلادی به نقل از یک مقام سابق در رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود 'اسراییل' دست به حملاتی در داخل خاک مصر می زند.

تحرکات جدید سازمان آزادیبخش فلسطین برای تعلیق به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی

سازمان آزادی بخش فلسطین، در بیانیه ای تصمیم به تشکیل کمیته ای گرفت که مصوبات شورای مرکزی این سازمان را اجرا کند؛ از جمله این مصوبات می توان به تعلیق به رسمیت شناختن فلسطین تا زمانی اشاره کرد که اسرائیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای 1967 را به رسمیت بشناسد، الحاق قدس شرقی را به دیگر سرزمین های اشغالی لغو و شهرکسازی را متوقف کند.

براساس بیانیه سازمان آزادیبخش فلسطین، این سازمان از دولت وفاق ملی این کشور خواسته است طرح هایی را آماده کند که ارتباط این سازمان با اشغالگران در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و امنیتی قطع شود.

براساس این بیانیه، عباس در سخنرانی 20 فوریه (یکم اسفند 96) در شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بار دیگر پایبندی فلسطین به قوانین بین المللی را اعلام می کند، قوانینی که بر پایان اشغالگری اسرائیل و تشکیل کشور مستقل فلسطین تاکید دارد.

براساس این بیانیه، کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین در اقدام دیگری از دادگاه بین المللی لاهه خواهد خواست که پرونده قضایی را در موضوعاتی چون شهرکسازی صهیونیستی، تبعیض و پاکسازی نژادی خاموش در قدس و دیگر مناطق اشغالی باز کند.

رییس تشکیلات خودگردان امروز یکشنبه نیز در راستای رایزنی درباره آخرین تحرکات فلسطین قرار است با جنبش فتح تشکیل جلسه دهد.

«دونالد ترامپ» 15 آذرماه 96 تصمیم خود را برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت آمریکا به این شهر اعلام کرد.

عباس 24 دی ماه 96 در واکنش به تصمیم رییس جمهوری آمریکا، این اقدام را به منزله پایان قرارداد سال 1993 اسلو (1372) خوانده و گفته بود: طرح آمریکایی برای پیشبرد مذاکرات سازش که ترامپ آن را «معامله قرن» خوانده «سیلی قرن» به فلسطینیان است.

این اظهارات خشم مقام های واشنگتن را برانگیخت، به گونه ای که «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با ابراز خشم از اظهارات رییس تشکیلات خودگردان، مدعی شد، عباس به رییس جمهوری آمریکا اهانت کرده و میانجیگری واشنگتن در روند صلح میان اسرائیل و فلسطینی ها را نپذیرفته است.

اهداف رژیم صهیونیستی از ادعاهای نفتی علیه لبنان در نگاه تحلیلگر لبنانی

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چند روز پیش در سخنان بحث برانگیز مدعی شد که میدان 9 نفت و گاز لبنان متعلق به رژیم صهیونیستی است. سخنانی که واکنش منفی مقام های لبنانی را در پی داشت.

شارل ابی نادر فرمانده بازنشسته ارتش لبنان در تحلیلی در تارنمای «العهد» به بازنمایی دلایل ادعای اخیر رژیم صهیونیستی درباره میدان های نفتی لبنان پرداخته است.

ابی نادر با این مقدمه آغاز می کند: هر کس به تازگی اظهارات مقام های سیاسی و نظامی «اسرائیل» را پیگیری کرده باشد نتیجه می گیرد که این رژیم درگیر دو رویکرد است: نخست رویکردی که آن را به دلیل نیازهایی به سمت جنگ در مرزهای شمالی و شمال شرقی اش وا می دارد و دوم رویکردی که آن را به دلیل نگرانی هایی از جنگ باز می دارد. اما در نهایت اسرائیل چه تصمیمی خواهد گرفت و چه داده هایی آن را مشخص می کند؟

وی در ادامه به دلایلی اشاره می کند که بر اساس آن رژیم صهیونیستی در برهه کنونی به جنگ نیاز دارد. «پیشروی سریع ارتش سوریه و همپیمانانش در محور مقاومت علیه تروریسم»، «نفوذ در حال گسترش ایران در منطقه و به طور مشخص در سوریه و لبنان»، «ساخت و تجمیع موشک های حزب الله در لبنان» سه دلیلی است که شارل ابی نادر معتقد است رژیم صهیونیستی برای توقف و مانع تراشی در برابر آنها نیازمند جنگ است.

این تحلیلگر مسائل نظامی در بخش دوم مقاله اش به دلایلی اشاره می کند که رژیم صهیونیستی از جنگ هراس دارد.

«آماده نبودن جبهه داخلی اسرائیل برای جنگ در وضعیت کنونی» یکی از دلایلی است که از نظر ابی نادر این رژیم از وقوع جنگ نگران است. وی در این باره به تکمیل نبودن سامانه دفاع موشکی و نیز زیر ساخت هایی چون تونل ها و پناهگاه ها برای مواجهه با موشک هایی که از سمت شمال شلیک می شوند، اشاره می کند.

«ابهام در اطلاعات مرتبط با تجهیزات جنگی توازن شکن حزب الله در دریا و زمین و هوا» دلیل دوم نگرانی صهیونیست ها از نظر این تحلیلگر لبنانی است.

شارل ابی نادر همچنین می نویسد: اسرائیل اطلاعات قابل اتکایی درباره توانمندی های کنونی حزب الله از نظر سلاح، دانش و تاکتیک دارد که از نظر اسرائیل می تواند تاثیر منفی در جنگ چه از بعد دفاعی و چه تهاجمی داشته باشد.

استقبال نکردن روسیه از توسل رژیم صهیونیستی به جنگ یکی دیگر از دلایلی است که از نظر شارل ابی نادر باعث می شود این رژیم به سمت جنگ نرود.

وی می نویسد: واضح است که اسرائیل هم با تحلیل و هم از طریق ارتباط مستقیم با «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه به این باور رسیده که روسیه در حال حاضر با جنگ موافق نیست. بویژه اینکه پروژه های اخیر این کشور برای حل بحران سوریه و تثبیت منافعش در منطقه در حال تکمیل است.

شارل ابی نادر در ادامه نوشت: با توجه به سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مسکو که وی در آن به موضع روسیه در مخالفت با جنگ و نیز بی طرفی اش درباره افزایش نفوذ ایران در منطقه پی برد و نیز دلایلی که در بالا به آن درباره نگرانی اسرائیل از جنگ اشاره شد، این رژیم طرح ادعاهای اخیر درباره بلوک 9 نفتی و گازی لبنان را که حق این کشور است، بدیلی برای جنگ می داند و به آن نیازمند است.

این فرمانده بازنشسته ارتش لبنان معتقد است که رژیم صهیونیستی از طریق ادعای اخیر یک مفری پیدا می کند. به طوری که همچنان در فضای درگیری و تنش باقی می ماند بدون اینکه وارد جنگ شده باشد و نیز ارتباطش را با سازمان ملل حفظ می کند و پیشنهاد گفت و گوهای غیرمستقیم با لبنان را مطرح می کند. چیزی که همیشه آرزوی آن را داشت.

به باور این تحلیلگر نظامی شاید حتی رژیم صهیونیستی در این فضا پیشنهاد گفت و گوی غیرمستقیم با ایران درباره برنامه هسته ای و نفوذش در منطقه را بدهد.

اسرائیل نیازمند رهبری است که راهکار تشکیل دو کشور را غنیمت شمارد

آوی گبای رهبر جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در سخنانی در کنفرانسی فرهنگی در غرب الرمله اظهار داشت که پس از دیدارها و عکس های بنیامین نتانیاهو با دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین، اسرائیلی ها هنوز هم در میان 4.5 میلیون فلسطینی زندگی می کنند.

گبای افزود که ما باید مشکلاتمان را حل کنیم و به باور من، تنها راه حل، راهکار تشکیل دو کشور است تا بتوانیم در کنار اکثریت یهودی زندگی کنیم.

وی اظهار داشت که اکنون فرصتی حقیقی برای دست یابی به توافق با کشورهای معتدل عربی در خاورمیانه دست داده است و اسرائیل نیازمند رهبری است که این فرصت را غنیمت شمرده و بداند که چگونه از آن استفاده کند.

وزیر اسرائیلی تهدید کرد: لبنان را به عصر حجر بازخواهیم گرداند

یواو گالانت وزیر مسکن رژیم صهیونیستی ضمن اشاره به اقدامات و تحرکات حزب الله در سوریه و لبنان، مدعی شد که ایرانی ها در خاورمیانه نفوذ کرده و جنوب لبنان را از طریق حزب الله اشغال کرده اند و از طریق شاخه سوری این حزب، می خواهد این کشور را نیز به تصرف خود درآوردند.

گالانت اظهار داشت که سوریه اکنون به جبهه ای خطرناک علیه رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت که ورود به جنگی دیگر در نوار غزه به مصلحت اسرائیل نیست و امیدوار است که رهبران حماس نیز مانع از وقوع جنگ دوباره در این منطقه شوند.

اسرائیل درصدد ساخت یک پایگاه موشکی بزرگ

آویگدور لیبرمن بدون اشاره به محل ساخت این پایگاه، تصریح کرد که این پایگاه تحت نظارت یگان زمینی ارتش اسرائیل فعالیت خواهد کرد و در این پایگاه از موشک های زمین به زمن "اکسترا" ساخت رژیم صهیونیستی استفاده خواهد شد.

در این روزنامه می خوانیم که هزینه اولیه ساخت این پایگاه نیم میلیارد دلار برآورد شده است./994/ب904/ف

ارسال نظرات