۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۵۵۴۰۷۸
مدیرکل دفتر امور قرآنی و حدیثی جامعة المصطفی اصفهان خبر داد؛

حضور شرکت کنندگان ۷۰ کشور در جشنواره قرآنی و حدیث المصطفی

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به حضور بیش از ۵ هزار نفر در داخل و ۶ هزار نفر در خارج از کشور در جشنواره قرآنی و حدیث المصطفی، گفت: این جشنواره یکی از دستاوردهای ناب جمهوری اسلامی است که طلاب غیر ایرانی را به توانمندی‌های قرآنی مجهز می‌کند.
جامعه المصطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدحسین رفیعی، مدیرکل دفتر امور قرآنی و حدیثی جامعة المصطفی العالمیه اصفهان، پیش از ظهر امروز در نشست خبری آیین اختتامیه بیست و سومین جشنواره قرآنی و حدیث المصطفی، با اشاره به نقش آفرینی جامعة المصطفی العالمیه در دیپلماسی عمومی و تعدیل اختلافات مذهبی و قومی در کشورهای مختلف، گفت: در یک دهه اخیر تنش‌های مذهبی شدت گرفته است ولی جمهوری اسلامی ایران توانسته است در مقابله با این تنش‌ها دستاوردهای خوبی داشته باشد که یکی از علل آن فعالیت‌های جامعة المصطفی است.

دبیر جشنواره قرآنی و حدیث المصطفی خاطرنشان کرد: این جشنواره یکی از دستاوردهای ناب جمهوری اسلامی است که طلاب غیر ایرانی را به توانمندی‌های قرآنی مجهز می‌کند تا در مصاف با سایر اندیشمندان حوزه اسلامی و رقبای سایر مذاهب توان رقابت‌پذیری بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه افزود: تمام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی ما در حوزه قرآنی و حدیثی بر مدار این جشنواره می‌گردد و در حقیقت یک المپیاد جامع قرآنی و حدیثی است، از 70 کشور شرکت کنندگانی در این جشنواره حاضر هستند، طلاب خواهر و برادر از سطوح و مقاطع مختلف در این جشنواره شرکت کرده‌اند که هم در داخل کشور و هم در خارج کشور برگزار شده است و همچنان در دست برگزاری است.

مدیرکل دفتر امور قرآنی و حدیثی جامعة المصطفی اصفهان با اشاره به فراگیری مباحث و موضوعات جشنواره در تمامی مقاطع تحصیلی، اظهار کرد: جشنواره به دو صورت معارفی و مهارتی است که 6 هزار نفر در داخل کشور و 5 هزار نفر در خارج از کشور در این جشنواره شرکت داشته‌اند و انتظار می‌رود جمعیت شرکت کنندگان خارجی به دوبرابر نیز برسد.

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: بیست و سوم و بیست و چهارم بهمن ماه در سالن اهل البیت اصفهان 80 نفر از کشورهای مختلف جهان در مرحله نهایی بخش مهارتی این جشنواره به رقابت باهم خواهند پرداخت و در اختتامیه این دوره از شخصیت قرآنی و حدیثی آیت الله مظاهری تجلیل و تکریم به عمل خواهد آمد./1304/پ203/ب1

ارسال نظرات