۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۵۵۴۲۰۲
حجت الاسلام والمسلمین طائب:

دشمن با فشار اقتصادی و روانی در پی خسته کردن مردم است

رییس قرارگاه عمار با بیان اینکه دشمنان در آستانه چهل سالگی انقلاب و چهل سال ایستادگی با فشارهای اقتصادی و روانی در پی خسته کردن مردم است،‌ گفت: ملت مقاوم ایران که همواره پای انقلاب ایستاده اند باید با تجدید روحیه و تقویت امید خود به مسیر مقاومت با قوت بیشتری ادامه دهند.
حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب در نشستی بصیرتی با حضور فضلای حوزه روحیه و امید را دو عنصر ضروری برای مردم امروز کشور دانست و اظهار داشت: فهم درست از جنگ ضروری است و اگر ماهیت جنگ به درستی دانسته شود این نکته روشن می‌شود که چرا جنگ را خدا اداره کرد، در اوایل جنگ، نیروها غالبا غیرمتخصص و با دستان خالی از مهمات بودند و این سخن امام که فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد برای بسیجی‌ها با گوشت و پوست خود قابل درک بود، الان هم کشور توسط خداوند و امام زمان(عج) نگهداری می‌شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه هنگامی که عملیات جنگی به نقطه هدف می‌رسید آتش دشمن سه ویژگی داشت، گفت: دشمن هرچه در دست داشت شلیک می‌کرد و همه‌جا را پی‌درپی مورد اصابت قرار می‌داد، در این زمان نیروها خودی خسته می‌شدند و به نیروهای تازه نفس نیاز بود که جایگزین آنها شوند که در دسترس نبود و راه دیگر این بود که به همین نیروها روحیه داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با اشاره اوضاع کشور و توطئه های دشمنان بیان کرد: امروز هم دقیقا مانند زمان جنگ است چراکه دشمن خود را در نقطه پایانی می بیند از این رو با تمام قوا و امکانات به صورت متعدد هجمه می کند.

وی با بیان اینکه دشمنان در آستانه چهل سالگی انقلاب و چهل سال ایستادگی با فشارهای اقتصادی و روانی در پی خسته کردن مردم است، گفت: ملت مقاوم و بصیر ایران که همواره پای انقلاب ایستاده اند باید با تجدید روحیه و تقویت امید خود به مسیر مقاومت با قوت بیشتری ادامه دهند تا دشمن را با شکست بیشتری مواجه کنند.

رییس قرارگاه عمار با بیان این مسأله که ملت و دولت ایران همواره مورد حمله و ترور قرار گرفتند، گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون هیچ‌گاه ایران آغاز کننده جنگ نبوده است و این نکته باید برای مردم روشن شود که ۱۷ هزار نفر از ملت ایران را ترور کردند و در جنگی نابرابر به این کشور هجوم بردند، این درحالی بود که ایران نه کسی را ترور کرده بود و نه به کشوری حمله کرده بود اما دشمن  با هدف نابودی نظام اسلامی شروع کننده جنگ بود.

وی با بیان این‌که دشمن بر خلاف جبهه مقاومت سعی در مخفی کردن درد و رنج‌های خود دارد، گفت: باید درد و رنج‌های دشمن توسط جبهه مقاومت افشا شود که متأسفانه در این امر کم‌کاری شده است اما اخیرا رهبر معظم انقلاب با روشنگری خود بیان کردند که آمریکا پنجاه میلیون گرسنه دارد و اینکه ابرقدرت دنیا پنجاه میلیون گرسنه داشته باشد یعنی فاتحه اقتصاد آن کشور خوانده شده است یا این‌که عربستان با کسر بودجه ۱۲۰ میلیارد دلاری مواجه شده است به این معنی است که از درون با شکست مواجه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین طائب دومین نکته برای افزایش مقاومت امید به نصرت الهی دانست و بیان کرد: در قضیه دستگیری نیروهای آمریکایی و انگلیسی با وجود امکانات گسترده دشمن، قطعا نصرت الهی بود که شامل حال نیروهای سپاه شد و آنها را در برابر دشمن به پیروزی رساند.

وی به قطع روابط دیپلماتیک آمریکا و کشورهای عربی با قطر اشاره کرد و گفت: این قطع روابط برای ایران سبب خیر شد؛ بطوری‌که قطر در خطوط هوایی و بازار تجاری، ایران را جایگزین کشورهای عربی کرد.

رییس قرارگاه عمار حضور ارتش ایران در باب المندب و سپاه پاسداران در خلیج فارس را حاصل تدبیر ارزشمند و راهبردی رهبری در سال‌های گذشته دانست و گفت: حضور این نیروها در این موقعیت‌های راهبردی موجب شکست دشمن در این نقاط و مانع سیطره دشمن بر این نواحی شده است به‌طوری که حضور ایران در این مناطق تعیین کننده است.

وی وعده بهشت الهی را از دیگر نکات حائز اهمیت برای افزایش مقاومت مسلمانان دانست و اظهار داشت: ظهور امام زمان(عج) نیاز به مقدمه دارد و انقلاب اسلامی مقدمه‌ساز ظهور است و از مهمترین مقدمات ظهور امام، نابودی اسرائیل است.

حجت الاسلام والمسلمین طائب گفت: سروصداهای اخیر تیر آخر دشمن بوده و الطاف خفیه الهی است، وظیفه امروز روحیه دادن به مردم است و این روحیه، امید واهی نیست بلکه سراسر حقیقت است./۸۷۶/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات