۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۵۵۴۳۹۷
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:

تربیت شده مکتب اهل بیت هیچ گاه از یاد خدا غافل نمی شود

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم تاکید کرد کسی که در مکتب اهل بیت(ع) تربیت شده، هیچ چیز نمی تواند او را از یاد خدای متعال غافل کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی در مراسم عزاداری به مناسبت ایام فاطمیه که در مسجد امام حسن مجتبی(ع) قم برگزار شد، با اشاره به این که بی نظمی یکی از راه های نفود شیطان در برنامه های روزمره زندگی انسان ها است، گفت: اینکه انسان در امور زندگی خود بی نظم باشد، در امور معنوی و مادی توانایی پیشرفت کردن ندارد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: عمده ناکامی های انسان ها به این دلیل است که اولاً در زندگی خود نظم ندارند و ثانیاً کارهای خود را به دیگران محول می کنند.

وی افزود: از امام صادق(ع) پرسیدند «كار خود را بر چه اساسى استوار ساخته‏ اىی؟» فرمودند «بر چهار اصل؛ فهمیدم كه عمل مرا كسى ديگر انجام نمى ‏دهد پس (برای انجام آن) تلاش کردم، دانستم كه خدا بر کار من آگاه است، پس (از انجام کارهای ناشایست) حيا كردم، فهمیدم كه روزى مرا ديگرى نمى‏ خورد پس آرام گرفتم، دانستم كه پايان كار من مرگ است پس براى آن آماده شدم.

وی با اشاره به اولین اصل یادشده از سوی امام صادق(ع) اظهار داشت: انسان در اعمال معنوی و مادی اش باید متکی به خودش باشد؛ انسان نباید در اعمال عبادی خود به ویژه نماز سستی نشان دهد، چراکه بر اساس روایات هیچ عمل خیری از انسان بدون نماز قبول نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی خاطرنشان کرد: اگر انسان باور کند که رزق او معین شده است، به یقین در همه زمینه ها اعم از مادیات همانند ازدواج، درآمد، شغل، پول، غذا و غیره و معنویات دچار مشکل نخواهد شد، بلکه با اطمینان قلب به مسیر بندگی ادامه خواهد داد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان این که انسان باید همه عالم را محضر خداوند بداند، ابراز داشت: انسان در لحظاتی که درغم و غصه شدید به سر می برد و یا غرق در شادی است، از یاد خداوند غافل می شود؛ بهترین راه برای توجه به خداوند در همه لحظات زندگی این است که فرد در همه حال به یاد مرگ بوده و همواره برای رفتن از این دنیا اماده باشد.

وی در پایان با بیان این که حضرت زهرا(س) در شب ازدواج شان با امیرمؤمنان(ع) به یاد مرگ و قیامت بودند، بیان کرد: کسانی که در مکتب اهل بیت(ع) تربیت شده باشند، هیچ شادی و غمی آنها را از یاد خداوند متعال غافل نخواهد کرد./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات