۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۵۵۴۴۰۴
فلاحتی در گفت‌وگو با رسا:

آرمان های انقلاب تنها با وجود وحدت در جامعه محقق می شود

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: در مقابل اندیشه‌های انحرافی و دشمنی دشمنان نظام ما باید وحدت خود را حفظ کنیم، تنها با کنار هم بودن امام و امت است که آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی محقق خواهد شد.
فلاحتی

فرهاد فلاحتی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در طول چهار دهه گذشته از استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران بیشتر اذهان بر پیشرفت‌های اقتصادی کشور تمرکز داشته و این یک غفلت بزرگ در طول این سالها بوده که در ایام دهه فجر رسانه‌ها، مسؤولان و کسانی که صاحب تریبون هستند معمولا به بیان پیشرفت‌های اقتصادی و عمرانی کشور می‌پردازند درحالی که دستاوردهای انقلاب اسلامی بیش از اینها است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی و اجتماعی بود نه یک انقلاب اقتصادی، به عبارت دیگر انقلاب اسلامی حرکتی پر از جوشش برای به دست آوردن استقلال و آزادی با رویکردی دینی و اسلامی بود طبیعی است چنین انقلابی نتایج بسیار گسترده‌ای دربر خواهد داشت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه انقلاب اسلامی با پشتوانه رأی و دیانت مردم آغازگر یک جهش فرهنگی و بازگشت به خویشتن بود، ابراز کرد: ایران با پیروزی انقلاب اسلامی از دول غربی آن روزگار یعنی چپ و راست جدا شد، روی پای خود ایستاد و علی‌رغم همه دشمنی‌هایی که برایش ایجاد شد الگوی جدیدی را به دنیا معرفی کرد.

فلاحتی ادامه داد: نظام اسلامی به لحاظ بعد فرهنگی و نفوذ دیپلماسی در اقصی نقاط جهان خیزش‌های فراوانی را در منطقه و دنیا ایجاد کرد. انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیار بزرگ و گسترده‌ای در تمام زمینه‌ها دارد بنابراین لازم است با نزدیک شدن به چهل سالگی پیروزی انقلاب آنها را مورد توجه قرار داد و برای مردم داخل و خارج از ایران تبیین کرد.

این نماینده مجلس با بیان این که دستاوردهای علمی، نظامی، دفاعی، رشد و توسعه شهرنشینی، آبادانی و عمران روستاها و رشد اقتصادی کشور همه در سایه حکومت اسلامی محقق شد، گفت: رشد و پیشرفت اصلی و اساسی، شکل‌گیری سازوکار حکومت دینی بر پایه رای مردم و رشد فرهنگی جامعه در سایه اتکا به خویشتن و خودباوری است، در حقیقت انقلاب اسلامی مردم را متوجه باورها و داشته‌های خویش کرد.

وی با بیان اینکه دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی در ابعاد مختلفی قابل بررسی است، عنوان کرد: امروزه در برخی دانشگاه‌های دنیا درس‌هایی با موضوع انقلاب اسلامی ایران ارائه و کرسی‌هایی در این رابطه برگزار می‌شود که نشان از نفوذ این رویکردها در اندیشه‌های سیاسی دنیا دارد و دقیقا به همین دلیل است که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز دشمنی‌ها علیه نظام اسلامی با قدرت هر چه تمام‌تر ادامه پیدا کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات ادامه داد: اگر انقلاب اسلامی ایران مانند سایر انقلاب‌ها یک انقلاب صرفا اقتصادی بود همانند بسیاری از انقلاب‌های اقتصادی دنیا تنها بخشی از شاکله سیاسی کشور را تغییر می‌داد و دیکتاتوری جایگزین دیکتاتور دیگر می‌شد و دشمنی‌های بین‌المللی در قبال ما ایجاد نمی‌شد و هیچگاه آمریکا با این شدت با نظام داخلی ما دشمنی نمی‌کرد؛ بنابراین چیزی که باعث شد در قبال نظام جمهوری اسلامی ایران دشمنی‌های گسترده با این شدت و قوت ایجاد شود ماهیت انقلاب اسلامی بود از این رو انقلابی که به ابعاد فرهنگی و دینی توجه ویژه دارد و رویکردش خودباوری به تاریخ و مذهب مردم کشور است و هدفی جز رشد، تعالی و استقلال کشور ندارد طبیعی است دشمنان بسیاری داشته باشد.

فلاحتی تصریح کرد: سخن و هدف ما کلام امام خمینی(ره)  است که فرمودند حرف ما استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است و درافتادن با نظام سلطه دشمنی دشمنان انقلاب را برانگیخته کرد، همچنین فرمودند ما نه سلطه‌گر هستیم و نه سلطه‌پذیر؛ به همین خاطر که بسیاری از کشورهای دنیا بدون هیچ مخالفتی فناوری موشکی دارند اما جمهوری اسلامی ایران به خاطر داشتن فناوری موشکی و ساخت موشک‌ برای دفاع از خود مورد دشمنی و تحریم قرار می‌گیرد.

این نماینده نماینده مجلس با بیان اینکه انقلاب اسلامی الگوی جدید حکومتداری را به دنیای معاصر عرضه کرد، گفت: بسیاری از نظام‌های دنیا سلول‌های بنیادی را قبل از ما کشف کردند اما کسی با آنها مخالفت نکرد و مانع کار آنها نشد، درباره ساخت و پرتاب ماهواره و موشک و فناوری هسته‌ای نیز به همین شکل است این فناوری‌ها اگر در ایران باشند دشمنی دشمنان نظام و مستکبران عالم را برانگیخته‌تر می‌کند و این به خاطر آن است که انقلاب اسلامی یک الگوی جدید از حکومتداری را در دنیای معاصر مطرح کرده و منطقه و حتی جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: پاسداری از این الگوی فخیم و صحیح امروز به عهده ما است و بهترین مسیر در مراقبت و پاسداری از این الگو اندیشه امام راحل است که فرمودند وحدت کلمه را حفظ کنید؛ در مقابل اندیشه‌های انحرافی و دشمنی دشمنان نظام ما باید وحدت خود را حفظ کنیم، تنها با کنار هم بودن امام و امت است که آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی محقق خواهد شد./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات