۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۵۵۴۴۸۷
استاد حوزه علمیه:

حضور حماسی مردم در یوم الله ۲۲ بهمن خنثی کننده توطئه دشمنان است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی موجودی زنده و پویا است، گفت: حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نقشه دشمنان را خنثی کرده و آنان را مجبور به عقب نشینی می‌کند.
حجت الاسلام و المسلمین میانجی

حجت الاسلام والمسلمین سهراب مظفری میانجی، نماینده مراجع حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره ضرورت حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «کلکم راع و کلکم مسئول عین رعیته، همه شما مسؤول هستید» با استناد به فرمایش آن حضرت مسلمانان نباید نسبت به اوضاع جامعه خود بی‌تفاوت باشند، وظیفه آحاد مردم و مسؤولان این است که از اهداف، آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی صیانت کنند.

وی افزود: یکی از بارزترین راه‌های صیانت از انقلاب اسلامی شرکت همیشگی و پرشور مردم در صحنه‌های مختلف از جمله راهپیمایی 22 بهمن است.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری میانجی بیان داشت: مسؤولان جامعه باید همواره در تمام عرصه‌ها همراه مردم باشند و از آموزه‌های دینی فاصله نگیرند، اگر مسؤولان این دو شاخصه را دارا بودند، مردم وظیفه دارند از آنها حمایت کنند و در مقابل اگر مردم بدانند که مسؤولی از آن آموزه‌های مقدس تبعیت نمی‌کند، وظیفه شرعی و عرفی آنان است که از آن مسؤول فاصله بگیرند.

عضو هیأت مؤسس و شورای سیاستگذاری انجمن روحانیان کارآفرین کشور ادامه داد: امام موسی صدر می‌فرمودند: دین پیش از آنکه توشه آخرت باشد والاترین وسیله و  نعمت برای زندگی دنیا است؛ دین برای تمام زوایای زندگی دنیایی و آخرتی انسان برنامه دارد، انقلاب اسلامی صورت نگرفت مگر با هدف برپایی دین حق در جامعه، بنابراین آحاد مردم و مسؤولان در صیانت و حفاظت از آن وظیفه شرعی دارند.

نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران تصریح کرد: شیخ مفید از امام زمان(عج) نقل می‌کند که فرمودند: «اگر دلهای شیعیان ما که خداوند آنها را به اطاعت خودش موفق کند در راه وفای به عهدی که بر دوش دارند همدل می‌شدند هرگز برکت ملاقات ما با آنها به تاخیر نمی‌افتاد»، امروز یکی از مصادیق وفای به عهد امام زمان(عج) صیانت از انقلاب اسلامی و ثمره آن یعنی نظام اسلامی است.

وی گفت: دین و زندگی دین‌مدارانه مانع نفوذ دشمن می‌شود، حضرت علی(ع) خطاب به مالک اشتر می‌فرماید: جنگ من تنها با ناکثین، مارقین و قاسطین نیست بلکه جنگ من در قطب فرهنگی است، از جامعه غافل نباشید و از آنها هم کمک بگیرید که ستون دین مردم و جماعت هستند، از فرمایش امیرمومنان(ع) این گونه برداشت می‌شود که مردم در اداره جامعه و برپایی دین حق نقش تعیین‌کننده‌ای دارند.

این استاد درس اخلاق اضافه کرد: بنابراین حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، انتخابات‌های مختلف و در هر صحنه‌ای که حضور آنها تاثیرگذار و تعیین کننده است یک وظیفه شرعی و عرفی محسوب می‌شود.

وی در پایان با استناد به روایتی از امیرمومنان علی(ع) خاطرنشان کرد: حضرت فرمودند: «حق همیشه جاری است و اصول و ارزش‌ها همواره زنده و تازه است»، با استفاده از فرمایش حضرت می‌توان گفت که انقلاب امام خمینی(ره) کهنه‌ شدنی نیست کاری است که براساس عشق و بصیرت صورت گرفته، جمهوری اسلامی یک موجود زنده و پویا است، اتحاد و هم‌بستگی مردم نقشه دشمنان را نقش برآب می‌کند، آمریکا، اسرائیل و دست‌نشانده‌های آنها با به صحنه آمدن مردم عقب‌نشینی می‌کنند./813/ت302/ب1

ارسال نظرات