۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۵۵۵۳۰۰
امام جمعه بابل:

تبیین فرهنگ ایثار و شهادت نیاز مهم جامعه امروز ما است

حجت الاسلام والسلمین روحانی با اهمیت تبیین و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت دوران دفاع مقدس در قالب های هنری برای آحاد نسل جوان و نوجوان جامعه ما بیان شود.
امام جمعه بابل در تجمع رزمندگان امام جمعه بابل در تجمع رزمندگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در اجتماع بزرگ رزمندگان اسلامی شهرستان بابل با گرامیداشت ایام فاطمیه، گفت: رزمندگان اسلام دفاع از ولایت را از حضرت زهرا(س) الگو گرفته اند و افتخار بزرگی را در عرصه های دفاع از اسلام و ولایت رقم زدند.

وی افزود: رزمندگان و ایثارگران سرمایه های بزرگ و ارزشمند انقلاب اسلامی هستند و باید قدردان این سرمایه های بزرگ و دستاوردهای معنوی به دست آمده از هشت سال دفاع مقدس باشند.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل مدال رزمندگی را مدالی ارزشمند بیان کرد و اظهار داشت: باید همچنان روحیه رزمندگی و رشادت در فضای کشور و به ویژه در بین نسل جوان برای بقای انقلاب و اسلام حفظ بماند.

وی ادامه داد: مدافعان حرم مسیر رزمندگی در دوران دفاع مقدس را امتداد بخشیدند و شهدا و رزمندگان جوان و نوجوان مدافع حرم این مسیر به خوبی در این برهه از تاریخ کشور برای دیگر آحاد جامعه نشان دادند.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی نشر وظیفه فرهنگ ایثار و خودگذشتگی را وظیفه رزمندگان و حافظان ارزش های انقلاب اسلامی بیان و تصریح کرد: ایثارگران حاملان پیام شهدا و فرهنگ شهادت در جامعه ما هستند و باید قدردان این مسؤولیت مهم باشند.

وی افزود: گردنه های زندگی، مادیات و جاذبه های دنیایی و فتنه ها انسان را در خود غرق می کند و رزمندگان و ایثارگرام باید بیشتر از دیگران مراقب باشند تا در اسارت دنیای مادی قرار نگیرند.

امام جمعه بابل بازیابی رفتاری و مقایسه وضعیت فعلی با ارزش های آرمانی و معنوی دوران دفاع مقدس را مورد تاکید قرار داد و گفت: انسان هایی می توانند در کوران فتنه های سخت این دوران رهایی یابند و مشعل دار بیداری در سطح جامعه باشند که آرمان های متعالی دوران دفاع مقدس را همچنان حمل کنند.

وی ادامه داد: یکی از راه های انتقال پیام و ارزش های دفاع مقدس نشر خاطره های رزمندگان در قالب های داستانی و هنری است تا نسل جوان و نوجوان انقلاب در بستر کتاب و با اثر تولید شده بر اساس خاطره های دفاع مقدس، خود را با آن ارزش ها و فرهنگ تطبیق دهد.

گفتنی است؛ این مراسم که در ایام یالروز عملیات بزرگ والفجر 8 برگزار شد، سردار غیب پرور، رییس سازمان بسیج مستضعفین به سخنرانی پرداخت و حاج صادق آهنگران با نواهای حماسی دوران دفاع مقدس فضای جبهه ها را دوباره طنین انداز کرد. سپس حاضران در این مراسم با قرائت نماز بر پیکر مطهر جانباز شهید سردار غلامرضا اوصیاء، با فرمانده گردان ویژه شهدا وداع کردند./1313/پ203/ب1

ارسال نظرات