۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۵۵۵۵۶۴
آیت الله مهدوی تشریح کرد؛

نشانه های انسان غافل

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت لقمان در توصیه هایی به فرزندشان می گویند، انسان غافل سه نشانه دارد، سهو، لهو و نسیان سه نشانه ای است که اگر در انسانی باشد در زمره غافلان است و باید خودش را درمان کند.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه اخلاق بعد از ظهر شنبه که در مرکز هلال احمر اصفهان برگزار شد، گفت: انسانی که دائماً به اشتباه دچار می شود، غافل است.

وی در ادامه بررسی اثرات غفلت در سیر معنوی افزود: غفلت نشانه هایی دارد که انسان با توجه در آن نشانه ها می تواند، خودش و دیگران را مورد بررسی قرار دهد.

آیت الله مهدوی اذعان کرد: جناب لقمان خطاب به فرزندشان توصیه هایی داشته اند که تعدادی از آن ها در آیات قرآن و تعدادی دیگر در روایات معصومین(ع) آمده است و برای عموم انسان ها قابل استفاده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: حضرت لقمان در توصیه هایی به فرزندشان می گویند، انسان غافل سه نشانه دارد، سهو، لهو و نسیان سه نشانه ای است که اگر در انسانی باشد، در زمره غافلان است و باید خودش را درمان کند.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: کسی در در رفتار و گفتارش، دائماً دچار اشتباه سهوی می شود از انسان های غافل است و باید از لحاظ معنوی معالجه شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه تبیین کرد: عمل لهو مصادیق زیادی دارد ولی در معنای کلی عمل لهو آن عملی را گویند که در هنگام انجام وظیفه بین اهمّ و مهم کم ارزش تر باشد؛ یعنی اگر انسان در یک لحظه با دو عمل مواجه شود و یکی از آن اعمال که ارزش کمتری از جهت اخروی دارد را برگزیند، عملش لَهو است.

وی توضیح داد: اگر انسانی وظیفه دارد درس بخواند و در همان لحظه والدینش از او درخواستی داشته باشند و او درس خواندن را به جای رسیدگی به درخواست والدینش برگزیند، درس خواندش لَهو محسوب می شود.

آیت الله مهدوی در پایان گفت: فراموش کردن امور از نشانه های انسان غافل است؛ کسی هم که وعده می کند و وعده اش را فراموش می کند در زمره غافلان است./۸۶۷/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات