۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۵۵۵۶۸۹
استاد حوزه و دانشگاه:

مردم آذربایجان پیشگام در نهضت عدالت‌خواهی ملت ایران هستند

حجت الاسلام نظری گفت: نهضت سرنگونی رژیم ستمشاهی و برقراری حکومت اسلامی با قیام ۲۹ بهمن تبریز جان گرفت.
حجت الاسلام مجتبی نظری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و داتشگاه تبریز عصر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه صادقیه تبریز با بیان این‌که نقش مردم آذربایجان در تاریخ معاصر کشور قابل توجه و محوری بوده است، اظهار داشت: اگر امروز شاهد تمامیت ارضی کشور و همدلی اقوام و مذاهب هستیم، مرهون بصیرت و مجاهدت مردم تبریز است.

وی با اشاره به این‌که نهضت مشروطه، قیام 29 بهمن تبریز، تاریخ انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس سرشار از مجاهدت بزرگمردانی از دیار آذربایجان است، خاطرنشان کرد: مردم تبریز از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره جایگاهی ویژه داشته‌اند؛ چنانکه معظم‌له در جاهای مختلف فرمودند؛ تبریزی ها الگوساز و مردم آذربایجان، صاحبان انقلاب هستند.

مسؤول اسبق نهاد رهبری دانشگاه تبریز با بیان این‌که نهضت سرنگونی رژیم ستمشاهی و برقراری حکومت اسلامی با قیام 29 بهمن تبریز جان گرفت، تصریح کرد: همانگونه که رهبر انقلاب پیش از این نیز فرموده‌اند؛ مردم آذربایجان، پایه گذاران و اولین فداییان انقلاب به شمار می روند.

وی با بیان این‌که اذربایجان، خط مقدم جبهه ملت ایران در مقابل متجاوزین و متجاسرین در طول تاریخ چند قرن گذشته تا امروز بوده است، افزود: به تعبیر رهبر انقلاب، اقدام مردم تبریز در سال۵۶ همانند اقدام امام زین العابدین و حضرت زینب کبری(س) در قضایای عاشورا بود که نگذاشتند خون شهدای 19 دی قم فراموش شود.

حجت الاسلام نظری با بیان این‌که پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مردم تبریز و آذربایجان مدافعان حریم ولایت و انقلاب بودند، خاطرنشان کرد: در فتنه خلق مسلمان که اوایل انقلاب در تبریز رخ داد؛ جز نیروی ایمان، غیرت، آگاهی و بصیرت مردم چیز دیگری نمی توانست دشمنان را ناکام بگذارد.

این استاد حوزه و دانشگاه تبریز با اشاره به این‌که مردم آذربایجان در جریان حوادث فتنه 78 و 88 نیز بصیرت خود را به نمایش گذاشتند و اجازه سوء استفاده به اجانب ندادند، افزود: در جریان فتنه 88 مردم تبریز یک روز قبل از حماسه 9 دی به خیابان‌ها آمدند و علیه فتنه‌گران شعار دادند.

وی ادامه داد: ماه گذشته و در جریان اغتشاشات خیابانی در برخی از شهرهای کشور؛ شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی تلاش بسیاری برای کشاندن مردم تبریز به خیابان‌ها داشتند، چراکه می‌دانستند اگر تبریز‌ی‌ها وارد عرصه شوند؛ معادلات پیچیده خواهد شد، اما مردم این خطه بار دیگر با بصیرت سیاسی و ولایی نشان دادند که علیرغم مشکلات اقتصادی و معیشتی؛ اصل نظام را فدای امیال بیگانگان نخواهند کرد./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات