۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۵۵۵۷۲۹
سخنگوی جنبش الوفا الاسلامی بحرین در گفت‌وگو با رسا:

آل‌خلیفه با «عادی سازی روابط با اسرائیل» به دنبال حفظ موجودیت غیر شرعی خود است

روحانی انقلابی بحرین با اشاره به تلاش آل‌خلیفه برای عادی سازی روابط با اسرائیل تصریح کرد که هدف از این اقدام حفظ موجودیت غیرشرعی آل خلیفه است.
سید مرتضی السندی از روحانیان بحرین

حجت الاسلام سید مرتضی السندی سخنگوی جریان الوفاء الاسلامی بحرین در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری رسا، با تجلیل از تمام افرادی که مدت هفت سال انقلاب بحرین در کنار این مردم بوده و از آنان حمایت کردند، گفت: «در هفتمین سال انقلاب بحرین به ملت صبور و شجاع بحرین درود می‌فرستم که فشارها، درد و رنج‌ها، شکنجه‌ها و سرکوب‌ گری‌ها را به جان خرید و با وجود آن در میدان مبارزه و صحنه انقلاب همچنان صبور و مقاوم ایستادگی کرده است.»

حجت الاسلام السندی افزود: اکنون در پایان هفتمین سالگرد انقلاب و ورود به هشتمین سال مبارزه علیه رژیم آل‌خلیفه هستیم. مایه افتخار است که دشمنان انقلاب نتوانستند آتش مبارزه و انقلابی‌گری ملت بحرین را همانند تونس، مصر یا سایر کشورهای عربی که به «بهار عربی» مشهور شد، خاموش سازند.

وی خاطر نشان کرد: امروز انقلاب بحرین همان است که هفت سال قبل آغاز شد و با وجود بازداشت تمامی رهبران اصلی انقلاب، علمای جان بر کف و تبعید دیگر علما و سلب تابعیت از آنان اما همچنان نظریه استاد مجاهد عبدالوهاب حسین باقی است که انقلاب باقی مانده و خواهد ماند و اهداف، مطالبه‌ها و درخواست‌ها از زمان آغاز انقلاب تا کنون همچنان پابرجا است لذا اعتقاد ما آن است که انقلاب بحرین همچنان در مسیر اصلی و صحیح خود حرکت می‌کند.

روحانی انقلابی بحرین با اشاره به افزایش فشارها و سرکوب تظاهرکنندگان در روزهای گذشته اظهار داشت: طبیعی است که حاکمان بحرین نسبت به از دست دادن کرسی قدرت در هراس باشند. امروز همه اعتراف می‌کنند که مقبولیت رژیم آل‌خلیفه در میان مردم بسیار کاهش یافته است و از این رو نظام بحرین با تمسک به دو راهکار استفاده از خشونت مفرط، قساوت در برخورد با تظاهرکنندگان و نیز ایجاد حکومت‌های حامی بحرین مانند آمریکا، عربستان، انگلیس و امارات به دنبال نجات خود از این بحران است.

وی با بیان حمایت این کشورها از رژیم بحرین در سرکوب انقلابیان، استفاده از خشونت و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم ادامه داد: چگونگی تعامل حاکمان بحرین با وضعیت موجود نشان می‌دهد که آنان در موضع ضعف قرار دارند زیرا اگر در موضع قدرت بوده و از چیزی ترس نداشتند به سوی صندوق‌های رأی پیش می‌رفتند اما آنان به خوبی می‌دانند که در صورت برگزاری یک انتخابات قانونی سالم ثابت می‌شود که آل‌خلیفه هیچ مقبولیتی در میان مردم ندارد.

عادی سازی رابطه با اسرائیل با هدف مشروعیت بخشی به خود است
سخنگوی جریان الوفا الاسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان موضوع عادی سازی روابط میان بحرین و اسرائیل در ماه‌های اخیر تاکید کرد: حمایت بی‌چون و چرای آمریکا از بحرین دارای تاوان است. در حقیقت مسؤولان بحرینی می‌خواهند به آمریکا بگویند که ما بهتر از مخالفان و انقلابیان هستیم زیرا ما آماده عادی سازی روابط با اسرائیل، تقدیم تمامی منافع کشور به شما و اجرای تمامی فرامین و دستورات آمریکا هستیم در حالی که مخالفان حاضر به برقراری روابط با رژیم غاصب صهیونیستی نیستند بنابراین آنان به سرعت به سوی عادی سازی روابط با اسرائیل گام برداشتند تا از موجودیت غیرشرعی و غیرقانونی خود دفاع کنند.

حجت الاسلام السندی همچنین به وضعیت جسمی آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین اشاره و تصریح کرد: ایشان پس از آنکه تحت عمل جراحی قرار گرفتند بار دیگر به منزل بازگشته و اکنون در بازداشت خانگی به سر می‌برند و کسی اجازه ملاقات با ایشان را ندارد. ما مسؤولیت هرگونه تعدّی به آیت الله شیخ عیسی قاسم را متوجه رژیم آل‌خلیفه می‌دانیم و آنان باید نسبت به وضعیت سلامت جسمانی ایشان پاسخگو باشند.

وی با تشریح آخرین تحولات در بحرین و بازداشت گسترده مردم در ماه اخیر گفت: دو هفته پیش از فرارسیدن هفتمین سالگرد انقلاب، مسؤولان آل‌خلیفه به شدت فضای امنیتی در بحرین حاکم کردند و هدف از این اقدام تحت الشعاع قرار دادن حرکت‌های مسالمت‌آمیز مردمی بود. در سایه این اقدام بسیاری از انقلابیان بازداشت شدند و احکام جنایی ظالمانه‌ای مانند تبعید یا سلب جنسیت علیه آنان صادر شد.

روحانی انقلابی بحرین در پایان خاطر نشان کرد: آل‌خلیفه به دنبال ترساندن مردم، تسلیم آنان و تحمیل اراده و نظر خود بر ملت مظلوم بحرین است اما به اعتقاد بنده ملت بحرین پیام خود را به صورت شفاف و اشکار به آل‌خلیفه رساند که ما در برابر سلاح، تهدید، سرکوب، ترور، تبعید و سلب تابعیت عقب نشینی نخواهیم کرد و تنها راهکار حل مشکل آن است که رژیم آل‌خلیفه دست از عریکه قدرت کشیده و اداره امور کشور را به مردم واگذار کند./981/ب914/ر

ارسال نظرات