۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۵۵۶۰۹۰
سرمقاله؛

تبرزین در خیابان

در اولین روزهای دهه فجر یک تنش نامنتظره در خیابانی در شمال شهر تهران ایجاد شد که می‌توانست بر وضعیت سالگرد انقلاب اثر بگذارد؛ اصل ماجرا، ادعاهای خشونت بار سرکردگان یک فرقه انحرافی بود که حساسیت‌ها را برانگیخته بود.
یادداشت

به گزارش خبرگزاری رسا، در اولین روزهای دهه فجر یک تنش نامنتظره در خیابانی در شمال شهر تهران ایجاد شد که می‌توانست بر وضعیت سالگرد انقلاب اثر بگذارد؛ اصل ماجرا، ادعاهای خشونت بار سرکردگان یک فرقه انحرافی بود که حساسیت‌ها را برانگیخته بود.

در روزهای گذشته مجدداً و به شکلی دیگر این هیاهو تکرار شد و این بار تروریست‌های منتسب به فرقه مذکور که ادعای درویش گری دارد با تقلید از رفتارهای دواعش، به جان مردم، ماموران حافظ امنیت و اموال عمومی افتادند و ماحصل آن به شهادت رسیدن پنج نفر بود.

در اینجا می‌توان به سه نکته اشاره داشت که اولاً نجابت در برخورد با این پدیده کوچک، محفلی و محدود، نباید تفسیر به تعلل یا ناتوانی شود، آنهم در شرایطی که جانیان با تبر و تبرزین خیابان‌ها را می‌بندند و به جان ملت می افتند.

ثانیاً بزرگنمایی واقعه در مقیاس یک اعتراض فراگیر توسط جریان ضدانقلاب با هدف‌های همیشگی‌شان، نباید مانع از ریشه کنی فتنه و ریشه یابی علل پیدایش انحراف شود و مساله به همین محدوده خیابانی، محدود شود. ثالثاً تا آنجا که به افکار عمومی مربوط می‌شود، می‌توان با قطعیت گفت که این مطالبه وجود دارد که بانیان و عاملان به شهادت رساندن  سربازان وطن، آنهم در قلب پایتخت باید به سزای اعمال خودشان برسند و اینجا نباید اسیر عده قلیلی ساختارشکن رسانه‌ای شد.

البته باید توجه داشت که این قضایا می‌تواند پوششی برای به انحراف کشیدن افکار عمومی از کشف‌های مهمی باشد که درباره شبکه نفوذ صورت گرفته و در پازل بزرگتر خرابکاری براندازان جای دارد./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: صبح‌نو

ارسال نظرات