۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۵۵۶۲۷۴
آیت الله مهدوی:

اجرای قانون همراه با تلخی است

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با کمال تأسف بسیاری از مردم از اقامه عدالت فراری اند و قبول آن برایشان سخت است.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه تفسیر نهج البلاغه شب گذشته که در حسینیه جوادالائمه واقع در چهار راه شکر شکن برگزار شد، گفت: حق وِتو که سازمان ملل قرار داده است بزرگترین ظلم به همه دنیاست.

وی در تفسیر حکمت صد و هفتاد و نهم نهج البلاغه که می فرماید، کسی که صورتش را برای حق آشکار کند و به حق کمک و یاری برساند نزد نادان ها هلاک می شود افزود: هلاکت در زبان عربی گاهی به معنای آزار دیدن هم گفته شده است.

آیت الله مهدوی توضیح داد: یک نمونه از این سخن امیر مؤمنان(ع) این است که شخصی که در جامعه اقدام به امر به معروف کند تعدادی از جاهلان به او اعتراض می کنند و این کار را که انجام می دهد از طرف مردم جاهل آزار می بیند، البته امیر مؤمنان می فرمایند، آن شخص چون نصرت حق انجام داده است در واقع سود برده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم جاهل حق را نمی شناسند و یا اگر می شناسند حمایت از حق نمی کنند و معمولاً جُهال مردم حبّ دنیا و مال دنیا برایشان بسیار اهمیت دارد و به اقامه حق  اهمیت نمی دهند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این که انسان باید همیشه تایع حق باشد، خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) که ظهور می کنند حق و عدل را اقامه می کنند و خودشان هم حق نامیده شدند ولی بسیاری  از مردم  با کمال تأسف از اقامه عدالت فراری اند و قبول آن برایشان سخت است.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: مُرّ قانون یعنی قانون تلخ است، چند سال پیش دولت اعلام کرد که کسانی که نیازی به یارانه ندارند برای اخذ آن ثبت نام نکنند ولی تقریباً همه ثبت نام کردند در صورتی که شخص احتیاج به آن ندارد و قانون هم این است که نباید یارانه بگیرد ولی این قانون برایش تلخ است و نمی خواهد آن را اجرا کند.

آیت الله مهدوی در پایان گفت: ظلم های بسیاری در جهان انجام می شود و ما باید خودمان را برای اجرای عدالت از سوی حضرت مهدی(عج) آماده کنیم، دولت آمریکا برای تحصیل منفعت خودش زور می گوید، دروغ می گوید و تحریم هم میکند، حق وِتو که سازمان ملل قرار داده است بزرگترین ظلم به همه دنیاست./867/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات