۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۵۵۶۳۰۶
حجت الاسلام ظهیری:

دشمن با تهاجم فرهنگی در پی جدا کردن مردم از نظام است

استاد حوزه علمیه گفت: رهبر انقلاب فرمودند که دیروز جنگ با اسلحه بود اما امروز دشمن می داند که با آن سلاح حریف مردم ایران نمی شود و به سمت تهاجم فرهنگی روی آورده اند، دشمن با فرهنگ می خواهد مردم را جدا کند.
حجت الاسلام ظهیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اصغر ظهیری امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان این که قیام امام حسین(ع) محصول قیام حضرت زهرا(س) است، گفت: حضرت زهرا(س) نخستین قیام کننده در دفاع از ولایت اهل بیت(ع) بودند و اثری گذاشتند که در پرتو آن قیام سیدالشهدا در کربلا پدید آمد.

وی افزود: ماجرای قیام حضرت صدیقه کبری مانند درختی پربار میوه های بسیاری را برای جهان اسلام باقی گذاشته که یکی از آن ها ماجرای عاشورا است، قیام بزرگ بانوی اسلام و دفاع ایشان از امیرمؤمنان تنها دفاع یک زن از همسر خود نبوده است بلکه مسأله دفاع از امام و ولایت است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که قیام حضرت زهرا(س) ابعاد گوناگونی دارد، اظهار داشت:  حضرت جان خود را برای دفاع از ولایت و ولایت فدا کردند، هرکس که با جان خود وارد میدان دفاع از امامت و ولایت شد از بزرگ بانوی اسلام درس گرفته است، در 8 سال دفاع مقدس شهدا با جان خود دفاع کردند و این را از قیام حضرت زهرا(س) آموختند.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه(س) در دفاع از حق دفاع زبانی نیز کردند، انسان باید جهاد زبانی نیز در دفاع از حق داشته باشد و خطبه فدکیه نیز در این راستا بود.

حجت الاسلام ظهیری با بیان این که بعد دیگر جهاد حضرت زهرا(س) با گریه بوده است، ابراز داشت: گریه صدیقه طاهره از روی عجز و اعتراض نبود بلکه گریه ایشان پیام داشت که امام را از با این کار از غربت خارج کند، در چند سال اخیر در بسیار به گریه کردن حمله کردند و شیعه را مکتب گریه معرفی کردند چون از این گریه ها ضربه دیده اند.

وی عنوان کرد: دشمن از این گریه ها ناراحت است چون توطئه های آنان را نقش بر آب می کند، صهیونیست ها میلیون ها دلار خرج می کنند تا جلوی این گریه گرفته شود اما این آرزو را به گور خواهند برد چون گریه شیعه تداوم گریه حضرت زهرا(س) است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: قیام امام مجتبی(ع) با صلح، قیام سیدالشهدا در کربلا، قیام امام سجاد(ع) با دعا، قیام امام باقر و صادق(ع) با علم، قیام امام کاظم(ع) در زندان، قیام امام رضا(ع) با هجرت، قیام امام جواد و هادی(ع) با امامت قبل از بلوغ و قیام امام عسکری با آماده سازی برای ظهور و امروز قیام امام زمان(عج) با غیبت محصول قیام حضرت زهرا(س) است.

وی اضافه کرد: مردم ایران در سال 42 نهضت اسلامی را آغاز کردند و بعد از 15 سال انقلاب به پیروزی می رسد، بعد از انقلاب دشمنان تمام توان خود را با جنگ و ترور به کار گرفتند تا انقلاب را از بین ببرند، روز به روز توطئه های بسیاری انجام دادند، بعد از امام دشمن خیال کرد که سفره نظام در هم پیچیده می شود اما با انتخاب شایسته رهبر معظم انقلاب توطئه ها نقش بر آب شد.

حجت الاسلام ظهیری با بیان این که دشمنان هر روز یک دسیسه و دشمن را به کار می گیرد، گفت: رهبر انقلاب فرمودند که دیروز جنگ با اسلحه بود اما امروز دشمن می داند که با آن سلاح حریف مردم ایران نمی شود و به سمت تهاجم فرهنگی روی آورده اند، دشمن با فرهنگ می خواهد مردم را جدا کند.

وی افزود: دشمن نسبت به امور اعتقادی و جنسی جوانان تا حدودی اثرگذار بوده است، زمانی امکانات نبود اما در حال حاضر انواع امکانات و رسانه ها وجود دارد، امروز مسائل اقتصادی، اعتقادی و جنسی جامعه به ویژه جوانان را تهدید می کند و امروز شک در وجود جوانان بیداد می کند، مسؤولان باید فکری برای این وضعیت کنند، در انتخابات اخیر کاندیداها درباره همه چیز صحبت کردند اما کسی نگفت که برای 12 میلیون جوان آماده ازدواج چه باید کرد، امروز باید به صورت جدی به وضع جوانان کشور رسیدگی شود./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات