۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۵۵۶۵۱۹
نگاهی به اخبار "کتاب و نشر" در هفته‌ای که گذشت؛

از انتشار کتاب "امیرالمؤمنان" تا پاسخي براي دو قرن سكوت

در این بسته خبری به بررسی مهم‌ترین اخبار کتاب و نشر در هفته‌‌ گذشته پرداخته شده است.
مروری بر اخبار دنیای نشر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در بسته خبری پیش‌رو، به بررسی مهم‌ترین اخبار کتاب و نشر در  هفته‌ گذشته پرداخته شده است:

صد و بیست حکایت زندگانی "امیرمؤمنان" در یک کتاب

کتاب «امیرالمؤمنین(ع)» شامل ۱۲۰ حکایت و واقعه حکایت عقیدتی، قرآنی، اخلاقی، برزخی، قضایی، غیبی، وجنگی درباره حضرت علی(ع) است. علاقه‌مندان برای مشاهده معرفی این کتاب اینجا را کلیک کنند.

انتشار "گام به گام با امام موسی صدر"

مجموعه ۱۲ جلدی «گام به گام با امام موسی صدر» با تلاش ۱۰ ساله مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر چاپ و منتشر شد. علاقه‌مندان برای مشاهده معرفی این کتاب اینجا را کلیک کنند.

معرفی کتاب "فاطمه از نگاه علی"

حجت‌الاسلام محمد محمدیان در کتاب «فاطمه از نگاه علی» سعی کرده است تا در ذیل هر سخن، با ذکر آیات و روایات مرتبط، معرفی جامع‌تری از ایشان ارائه کند. علاقه‌مندان برای مشاهده معرفی این کتاب اینجا را کلیک کنند.

در نمایشگاه کتاب دین برگزار شد؛

مراسم رونمایی از جلدهای موسوعه الامامه فی نصوص اهل السنه درباره حضرت زهرا

مراسم رونمایی ازجلدهای ۲۱ تا ۲۵ موسوعه الامامه فی نصوص اهل السنه درباره زندگانی سیره اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، فضایل حضرت زهرا در نمایشگاه کتاب دین قم برگزار شد. علاقه‌مندان برای شرح این خبر اینجا را کلیک کنند.

مروری بر نکته‌هایی از "خطبه فدکیه" در کتاب "بهشت فدک"

کتاب «بهشت فدک؛ نکته‌هایی از خطبه فدکیه برای محبان فاطمی» شامل بخش‌های: یاس بهشتی، فاطمه (س)، بنیان‌گذار مکتب دفاع از ولایت، بهشت فدک و مسابقه است. علاقه‌مندان برای شرح این خبر اینجا را کلیک کنند.

بررسی علل و عوامل زمینه‌ساز "حادثه فاطمیه" در یک اثر

حجت الاسلام شرفخانی، در کتاب «عبرت‌های فاطمیه» علل و عوامل زمینه‌ساز حادثه فاطمیه را تحلیل و بررسی کرده است. علاقه‌مندان برای مشاهده معرفی این کتاب اینجا را کلیک کنند.

کتاب "حیرت‌ها و هدایت‌ها" به بازار نشر رسید

نویسنده در این پژوهش به دنبال بررسی عواملی است که شیعیان در تشخیص امام زمان خویش دچار سرگردانی شده‌اند. علاقه‌مندان برای مشاهده معرفی این کتاب اینجا را کلیک کنند.

نگاهی بر مجموعه "خصائص فاطمه الزهرا" اثر آیت الله"حائری سنقری"

این کتاب مهم‌ترین نگارش آیت الله حائری سنقری است و وی در این اثر کوشیده است تا روایات رسیده در مناقب، فضایل و خصائص صدیقه طاهره(س) را جمع کرده و به شرح و توصیف آنها بپردازد. علاقه‌مندان برای مشاهده معرفی این کتاب اینجا را کلیک کنند.

پژوهشگر متون اسلامی خواستار شد؛

تدوین پایان‌نامه‌ها با موضوع احیای متون اسلامی

حجت الاسلام محمودی خواستار تدوین پایان‌نامه‌ها با موضوع احیای متون اسلامی در مراکز علمی کشور شد و کتاب «تأسیس الشیعة لعلوم الإسلام» را از مهمترین منابع پژوهشی شیعی دانست. علاقه‌مندان برای شرح این خبر اینجا را کلیک کنند.

رییس مؤسسه کتابشناسی شیعه مطرح کرد؛

ادامه حیات علمی " الذریعه" و "اعیان الشیعه" در مؤسسه "کتابشناسی شیعه"

حجت الاسلام مختاری، مؤسسه کتابشناسی شیعه را ادامه حیات علمی دو اثر الذریعه و اعیان الشیعه دانست و گفت: یک دوره تاریخ علم مذهب شیعه در دانشنامه آثار شیعه معرفی شده است. علاقه‌مندان برای شرح این خبر اینجا را کلیک کنند.

حجت الاسلام محمدی کرمانشاهی خبرداد؛

راه اندازی بخش ویژه بیانات رهبر انقلاب در کتابخانه حرم حضرت معصومه

رییس کتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) از راه اندازی بخش ویژه بیانات رهبر معظم انقلاب در این کتابخانه جهت سهولت دسترسی علاقه مندان خبرداد. علاقه‌مندان برای شرح این خبر اینجا را کلیک کنند.

سلسله ياداشت‌هاي كتابشناسي(۳)؛

پاسخي براي دو قرن سكوت

كتاب خدمات متقابل ايران و اسلام اثر متفكر شهيد آيت الله مرتضي مطهري در پاسخ به كتاب دو قرن سكوت دكتر عبد الحسين زرين‌كوب نوشته شده است. علاقه‌مندان برای شرح این خبر اینجا را کلیک کنند./۹۹۸/ن۶۰۲/ش

ارسال نظرات