۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۵۵۶۶۰۱
نماینده خبرگان رهبری:

دنیاگرایی روحانیت بدترین ضربه به دین است

حجت الاسلام والمسلمین هریسی با بیان این‌که مادی‌گرایی، دنیا طلبی و ثروت اندوزی روحانیت ضربه شدیدی به نهاد دین و نظام وارد می کند، گفت: ساده‌زیستی طلاب و روحانیان مورد تأکید مراجع و بزرگان حوزه است.
حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم‌زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم‌زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در جلسه اخلاق طلاب آذربایجان با بیان این‌که دنیاطلبی و اشرافی‌گری مؤمن در هر لباسی که باشد، مذموم است، اظهار داشت: این مسأله برای روحانیت مذموم‌تر است.

وی با بیان این‌که مردم همواره دوستدار روحانیت مردمی، ساده‌زیست و متقی هستند، افزود: روحانیت به ویژه آن دسته از روحانیانی که مسؤولیت یا سمتی در نظام و حکومت دارند؛ باید از فرو رفتن در امور مادی، فعالیتهای اقتصادی ویژه، گرایش به مادیات و دنیازدگی جدّا اجتناب ورزند و دامن مقدس روحانیت را با این امور آلوده نسازند.

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که دنیاگرایی برای روحانیت خطرناک و زهرآگین است، افزود: این امر اعتبار و معنویت نهاد روحانیت نزد افکار عمومی و نگرش مردم را خدشه دار می سازد و او را از رسالت اصلی که ادامه رسالت انبیاست، دور می کند چنانکه در روایت اسلامی ما آمده است که امام صادق(ع) می فرماید؛ «اذا رأیتم العالم محبّاً للدنیا فاتّهموه علی دینکم» هر عالم و روحانی را که دیدید مال و مقام دنیا را دوست دارد از او حذر کنید.

حجت الاسلام والمسلمین هریسی ادامه داد: امام جعفر صادق در جای دیگر فرموده‌اند که خداوند به یکی از پیامبرانش فرمود؛ عالم و روحانی مفتون به دنیا و فریفته مال، منال و مقام دنیا را مابین من و بندگانم واسطه قرار مده که آنان بندگان مرا از من می رانند و از من دور می سازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ورود روحانیت به جناح بندیها و بازیهای سیاسی رایج در جامعه شایسته شأن حوزه های علمیه نیست، افزود: سیاست بازی غیر از سیاست دینی، علم سیاست، سیاست دانی و انقلابی بودن است، باید دانست بازی‌های سیاسی به علت ذهنیت سازی انحرافی؛ درایت و بصیرت را از انسان سلب و از حقیقت منحرف می کند.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که روحانیان نباید ابزاری دست جناح‌ها و بازیگران سیاسی شوند، تصریح کرد: چنین رفتارهایی طلاب حوزه های علمیه را از علم، تحصیل، اخلاق، تقوا و خودسازی باز می دارد؛ در حقیقت بازیهای سیاسی، ضد نقش‌آفرینی مثبت و اثرگذار حوزه و روحانیت در عرصه سیاست است./935/پ203/ب1

ارسال نظرات