۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۵۵۶۶۸۴
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

روزمرگی و انفعال، نقص بزرگ برنامه های فرهنگی کشور است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز هویت دینی نسل جوان با یک بحران جدی مواجه است، گفت: متویان عرصه های دینی و فرهنگی باید از روزمرگی و انفعال خارج شوند و به سمت یک تحول در این بخش مهم حرکت کنند.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدي‌لائيني، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه برنامه‌ريزي مراسم اعتكاف شهرستان نكا، برپایی هر چه باشکوه تر این مراسم معنوی را یک ضرورت دانست و گفت: باید با تقویت جاذبه های معنوی این مراسم زمینه حضور بیشتر نسل جوان را فراهم کنیم.

وی با بیان این که سرمایه گذاری در عرصه فرهنگی یک ضرورت انکار ناپذیراست، افزود: متأسفانه بسیاری از برنامه های فرهنگی جامعه امروز دارای جاذبه لازم به منظور حضور گسترده نسل جوان نیست و این یک ضعف بزرگ است که باید اصلاح شود.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که جاذبه های فرهنگ غرب موجب گرایش نسل جوان به سمت این فرهنگ منحرف و خطرناک شده است، خاطرنشان کرد: اگر متولیان و برنامه ریزان حوزه فرهنگ کشور به فکر نوآوری و جذاب کردن برنامه های دینی و فرهنگی نروند به طور حتم با استقبال ضعیف نسل جوان مواجه خواهند شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که موفقیت در برنامه های فرهنگی و دینی نیازمند برنامه ریزی و تدبیر است، تصریح کرد: متأسفانه یکی از مهم ترین آسیب های برنامه ریزی فرهنگی در کشور عدم آسیب شناسی و برنامه ریزی کارشناسی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه فرهنگ همواره جزء مظلوم ترین بخش های کشورمان بوده است، افزود: با وجود حساسیت و دغدغه بالای مقام معظم رهبری و دلسوزان نظام به این حوزه، اما متأسفانه شاهد بی مهری مسؤولان نسبت به مسائل فرهنگی هستیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه با اشاره به این که امروز بیشتری سرمایه گذاری دشمن در حوزه فرهنگی است، بیان داشت: اما مسؤولان کشورمان به جای تقویت، هر سال این بخش را تنزل می دهند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که آسیب های فرهنگی کشور به دلیل بی توجهی برخی مسؤولان نسبت به این حوزه هر روز بیشتر می شود، تصریح کرد: افزایش این آسیب ها در سایه بی توجهی مسؤولان و کاهش چشمگیر اعتبارات فرهنگی هر روز بیشتر می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز دشمن به دنبال دین زدایی در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: برنامه های معنوی نظیر مراسم اعتکاف می تواند در رشد معنوی نسل جوان نقش مؤثری ایفا کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، تغییر هویت دینی را راهبرد دشمن برای ضربه زدن به دین و انقلاب دانست و تصریح کرد: نظام سلطه تلاش می کند با تغییر هویت دینی نسل جوان، آنها را در برابر دین و ارزش های الهی قرار دهد.

حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که امروز هویت دینی نسل جوان با یک بحران جدی مواجه است، خاطرنشان کرد: متولیان عرصه های دینی و فرهنگی باید از روزمرگی و انفعال خارج شوند و به سمت یک تحول در این بخش مهم حرکت کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه روزمرگی و انفعال در برنامه های فرهنگی کاملاً ملموس است، تصریح کرد: با این رویکرد نمی توان به رفع خلأهای فرهنگی در کشور امیدوار بود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که اعتکاف باید فرصتی برای تقویت معنویت در جامعه باشد، گفت: این مراسم معنوی می تواند از بسیاری غفلت ها در انسان جلوگیری کرده و موجب تقویت ارتباط انسان با خداوند متعال خواهد شد.

حجت الاسلام لائینی در ادامه توجه به امنيت را امری مهم و ضروري برای هر چه بهتر برگزار شدن مراسم معنوی اعتكاف دانست و يادآور شد: در كنار فراهم كردن مكاني آرام، امكانات و مسائل فرهنگي، توجه به مسأله امنيت مهم ترين اصل در برگزاري اعتكاف است كه نبايد فراموش شود.

امام جمعه نکا در بخش پایانی سخنان خود با تأکید براین که برگزاري مراسم اعتكاف به حتم موجب تقويت معنويت و باورهاي ديني جامعه خواهد شد، گفت: با این گونه برنامه ها می توانیم ضمن تقويت بسترهاي فرهنگي برای مقابله با تهاجم و جنگ نرم دشمن آماده باشيم./۱۳۱۷/پ203/ب1

ارسال نظرات