۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۵۵۶۷۴۲
۱۰ اسفندماه؛

مراسم نکوداشت مرحوم آیت الله فاضل استرآبادی برگزار می شود

مراسم نکوداشت آیت الله محمد فاضل(ره)، تولیت فقید مدرسه علمیه فیضیه مازندران، دهم اسفند در بابل برگزار می شود.
مراسم نکوداشت مرحوم آیت الله فاضل استرآبادی مراسم نکوداشت مرحوم آیت الله فاضل استرآبادی مراسم نکوداشت مرحوم آیت الله فاضل استرآبادی مراسم نکوداشت مرحوم آیت الله فاضل استرآبادی

حجت الاسلام هادی قنبری، مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با اعلام خبر برگزاری مراسم نکوداشت آیت الله فاضل استرآبادی در بابل، گفت: مراسم تجلیل و نکوداشت آیت الله محمد فاضل استرآبادی پنجشنبه دهم اسفند از ساعت 9 تا ۱۱صبح در مرکز همایش های دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار می شود.

وی با تجلیل از شخصیت این عالم وارسته، افزود: آیت الله فاضل نگینی بی نظیر در سطح حوزه های علمیه بود و یک عالم عامل و فقیهی برجسته و فاضل محسوب می شد که ضایعه فقدان این فقیه برجسته به زودی برای حوزه های علمیه جبران نمی شود.

استاد حوزه علمیه به اشراف آیت الله فاضل در فقه و ادبیات عرب اشاره کرد و اظهار داشت: آیت الله فاضل با تحصیل در حوزه علمیه نجف اشرف تسلط بسیار بالایی در مسائل فقهی و ادبیات عرب داشت و همواره در حال تدریس، تحصیل و مطالعه بود.

وی ادامه داد: مرحوم آیت الله فاضل هم از ناحیه پدر پزرگوارشان به عنوان یکی از مجتهدان بنام و هم از ناحیه پدر همسرشان مرحوم حضرت آیت الله کوهستانی بهره مند از علوم دینی و فقهی بود و از این دو چشمه جوشان بهره های فراوانی برد.

حجت الاسلام قنبری مرحوم آیت الله فاضل را چراغ هدایت علمای منطقه بیان کرد و گفت: زندگی زاهدانه و دوری از تجملات دنیا در کنار روحیه مردم داری و اهتمام ویژه برای تربیت طلاب فرهیخته و فاضل از ویژگی های برجسته مرحوم آیت الله فاضل بود.

وی با اشاره به چاپ دو جلد کتاب در خصوص نصایح و نکات اخلاقی آن عالم ربانی از سوی یکی از شاگردان ایشان، خاطرنشان کرد: کتاب های درس های ماندگار و فاضل زاهد به همت حجت الاسلام سید مصباح جباری از طلاب مدرسه علمیه فیضیه مازندران در خصوص زندگی نامه، درس های اخلاقی و ویژگی های بازر رفتاری آن عالم ربانی منتشر شده است.

مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران با اشاره به جایگاه مهم مدرسه علمیه فیضیه مازندران در سطح مدارس علمیه کشور، افزود: مرحوم آیت الله فاضل با مرارت های بسیار زیاد اقدام به احداث مدرسه علمیه فیضیه مازندران در زمینی به مساحت 52 هزار متر مربع در منطقه سلطان محمد طاهر شهرستان بابل کرد که تربیت هزاران طلبه و روحانی برجسته حوزی و خدمات دینی موثر در کنار قرار گرفتن در زمره یکی از مداراس علمیه موفق کشور، ثمره تلاش های آن مرحوم است.

وی ضمن بیان یکی دیگر از ویژگی های مرحوم آیت الله فاضل، تصریح کرد: آیت الله فاضل یک فقیه به تمام معنا ولایتمدار بود و تمام مواضع و رفتارهای اجتماعی و سیاسی خود را منطبق با مواضع مقام معظم رهبری می کرد و دیگران را به پیروی و اجرای دقیق منویات معظم له توصیه می فرمود.

حجت الاسلام قنبری با بیان این مطلب که آیت الله فاضل یک روحانی برجسته انقلابی بود، گفت: مرحوم آیت الله فاضل در کنار توجه به فراگیری علوم دینی در حوزه علمیه بر تربیت طلاب با رویکرد انقلابی و سیاسی در مسیر انقلاب توجه ویژه ای داشت تا طلابی در تراز نظام اسلامی و شاخص های ولایتمدارانه تربیت شوند.

گفتنی است؛ همایش ملی نکوداشت مرحوم آیت الله فاضل استرآبادی به همت بنیاد ملی نخبگان و جمعی از نهادها و سازمان ها برگزار می شود./1313/ت303/ب1

ارسال نظرات