۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۵۵۷۰۵۲
بازیگر طنز:

"طنز" پادزهر ابتذال است؛ حوزه علمیه ورود پیدا کند

میراحمدی با اشاره به نقش "طنز" در مهارکردن آسیب‌های اجتماعی گفت: طنز می تواند آسیب های اجتماعی را ریشه کن کند و قدرت تخریبی بسیاری از هجمه های فرهنگی را از بین ببرد.
آرش میراحمدی

آرش میراحمدی طنزپرداز صدا و سیما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه در قالب "طنز" هیچ محدودیتی برای بیان پیام و محتوا وجود ندارد، گفت: طنز یک بحث تخصصی است و حتی طلاب هم می توانند در ارتباط گیری با مردم جامعه با توجه به روحیه نشاط آفرینی که دارند، از آن استفاده کنند، و همین جا به مدیران حوزه می گویم در این بخش سرمایه گذاری کنید و از فرصت و مواهب این ظرفیت در جهت آموزش های دینی بهره بگیرید.

وی ادامه داد: ورود پیدا کردن به قالب "طنز" مقداری آموزش لازم دارد، چراکه این قالب تخصصی بوده و همه افراد نمی توانند بدون آموزش دیدن در آن وارد شده و اثرگذار باشند؛ این آموزش ها می تواند در زمینه اجرا یا نویسندگی و غیره باشد.

"طنز" در جامعه مظلوم است

میراحمدی با اشاره به اینکه "طنز" در جامعه مظلوم واقع شده است، ابراز داشت: مسؤولان جامعه مقداری نسبت به این قالب کم توجهی کردن و همین سبب شده است تا جامعه آن گونه که شایسته است برای طنز و یا طنزپردازها ارزشی قائل نشوند.

این طنزپرداز رسانه ملی بر ضرورت تبیین ابعاد "طنز" در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: طنز یک قالب جدی و فرهنگ ساز است و توانایی دارد مشکلات جامعه را از سر خیرخواهی و قصد اصلاح به طور قاطع بیان کند و از سویی هم برای مردم قابل فهم تر بوده و مورد توجه شان قرار می گیرد.

"طنز" قدرت تخریبی بسیاری از هجمه های فرهنگی را از بین می برد

وی نقش "طنز" در مهار کردن آسیب های اجتماعی را اینگونه توصیف کرد: طنز می تواند آسیب های اجتماعی را ریشه کن کند و قدرت تخریبی بسیاری از هجمه های فرهنگی را از بین ببرد.

میر احمدی با اشاره به لزوم سرمایه گذاری بر بحث طنزپردازی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد به جوانان جامعه آموزش های اخلاقی هم داده شود، می توان از قالب "طنز" استفاده کرد، زیرا طنز مورد استقبال بسیاری از افراد قرار می گیرند و حتی کلیپ های آن را هم در فضای مجازی میان گروه های مختلف پخش می کنند که این موضوع به خودی خود درخور توجه است.

"طنز" پادزهر "ابتذال" در جامعه

هنرمند عرصه طنز، مقوله "طنز" را متفاوت از "ابتذال" دانست و تأکید کرد: برخی گمان می کنند طنز نوعی ابتذال است، در حالی که نه تنها طنز، ابتذال نیست، بلکه می تواند پادزهر ابتذال نیز باشد./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات