۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۵۵۷۰۷۷
آیت الله استادی:

طلاب در مباحث سیاسی حق پذیر باشند

آیت الله استادی گفت: طلاب در مباحث سیاسی باید حق پذیر بوده و دسته بندی و حزب بازی انجام ندهند؛ زیرا معیار رهبری و مراجع تقلید هستند.
آیت الله استادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله رضا استادی، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، امروز در آیین گرامیداشت آیت الله مروج که در دارالقرآن تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به حدیث نبوی «تَقَرَّبُوا إِلَى عَالِمٍ یَدْعُوکُمْ مِنَ الشَّکِّ إِلَى الْیَقِینِ»، بیان داشت: در این حدیث، ائمه اطهار دعوت به سوی عالمی دارند که مردم را از شک به یقین می رساند.

وی عنوان داشت: منش علمی و رفتاری علما و روحانیان باید آن گونه باشد که مردم را از تردید و شک نسبت به خداوند عزوجل و مباحث دینی به یقین بکشاند که آیت الله مروج اینگونه بود.

طلاب ایمان شان را مستحکم کنند

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه در زمان حاضر دشمنان با شبهه افکنی و تشکیک در اعتقادات دینی مردم؛ تلاش به انحراف جامعه از اسلام ناب محمدی دارند، افزود: اهل علم و طلاب بایستی به گونه ای ایمان خود را محکم کنند که در محیط های گوناگون توانایی هدایت مردم و تبدیل شک شان به یقین را داشته باشند.

آیت الله استادی با بیان اینکه تبدیل شک مردم به یقین از سوی طلاب و اهل علم نه در حرف بلکه باید در عمل صورت گیرد، تصریح کرد: حضرت آیت الله سیستانی در سخنانشان مداوم می گویند که مردم دین را از عمل علما و نه کتاب ها اخذ می کنند؛ از این رو عمل اهل علم در افزایش ایمان مردم و تردیدشان بسیار تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه سراسر زندگانی آیت الله مروج زهد و ساده زیستی بود، خاطرنشان شد: وی مصداق عبارت «َدْعُوکُمْ مِنَ الْکِبْرِ إِلَى التَّوَاضُعِ وَ مِنَ الرِّیَاءِ إِلَى الْإِخْلَاصِ» بوده و بایستی سرمشق زندگانی اهل علم و طلاب جوان حوزه ها باشد.

روحیه تکبر در روحانیت پذیرفتنی نیست

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه سخنان خود با بیان فعالیت های تبلیغی مبلغان و طلبه ها در روستاها و مدارس گفت: باید به دانش آموزان و مردم این حس منتقل شود که هدف طلبه و روحانی از تبلیغ ترقی و رشدشان است و نباید احساس شود که طلاب و روحانیان در پی دنیاگرایی و کسب مادیات هستند.

وی روحیه تکبر در روحانیت را غیرقابل قبول خواند و افزود: روحانیت انتظار نداشته باشد که به هنگام ورود در مجلس کسی جایش را به آنها داده و یا اینکه در رأس مجلس بنشاند.

آیت الله استادی با بیان اینکه «حق پذیری» یکی از ویژگی های شخصیتی آیت الله مروج است، اظهار داشت: طلاب در مباحث سیاسی باید حق پذیر بوده و دسته بندی و حزب بازی انجام ندهند؛ زیرا معیار رهبری و مراجع تقلید هستند./۹۴۵۶/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات