۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۵۵۷۱۱۴
رییس کمیته امداد امام خمینی:

زندگی اشرافی برخی مسؤولان به افزایش فقر دامن می‌زند

فتاح با بیان این‌که زندگی اشرافی برخی مسؤولان در ارکان نظام اسلامی بیشتر از هر مسأله‌ای به فقر دامن می‌زند، گفت که رفع فقر جز با عمل به مدل اقتصاد مقاومتی محقق نمی‌شود.
پرویز فتاح پرویز فتاح پرویز فتاح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز کمیته امداد، گفت که کمیته امداد محصول انقلاب اسلامی و مبتنی بر منظومه فکری امام راحل است.

وی افزود: در ادبیات امام راحل از عبارت مستضعف استفاده می‌شود نه اقشار فرو دست و در گفتار امام، محرومان کسانی هستند که حقوقشان پایمال شده و محرومیت محصول ضعف و بی‌عدالتی است.

رییس کمیته امداد امام خمینی‌(ره) با بیان این‌که در نگاه امام پایه‌های انقلاب بر دوش محرومان است و انقلاب برای پابرهنه‌ها است، خاطرنشان کرد: امام عبارت ولی نعمتان را برای این قشر استفاده کرند و فرمودند تنها آنهایی تا آخر با ما هستند که درد محرومیت و استضعاف را چشیده باشند.

وی سبک زندگی امام را زندگی شبیه یک پیشوای محرومان دانست و گفت: امام خود را از این قشر و با این قشر می‌دانست و تا آخرین لحظه به همین سیره زندگی کرد و یک تار موی کوخ‌نشینان را بر همه کاخ‌نشینان و مرفهین بی‌درد ترجیح می‌داد.

فتاح در بخش دیگری از سخنان خود فشارها و تحریم‌های ظالمانه، جنگ تحمیلی، تورم و رکود و سیاست‌های غلط اجتماعی و سوء مدیریت و ناکارآمدی برخی مدیران را علی‌رغم همه موفقیت‌هایی که در نظام جمهوری اسلامی ایران به دست آمده است را از عواملی برشمرد که بر وسعت فقر در کشور افزوده است.

وی همچنین گفت که معضلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، زندانی شدن سرپرست خانواده‌ها، حاشیه‌ نشینی شهرها، ابتلا به بیماری‌های صعب العلاج، تصادف‌های جاده‌ای و خشکسالی نیز بر شدت فقر و محرومیت افزوده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی‌(ره) با بیان این‌که اگر در بخش‌های بانکداری گرفتار ربا باشیم و در سبک زندگی از الگوی اسلامی ایرانی فاصله بگیریم آنجا جلوه‌گاه تولید فقر است، تصریح کرد که زندگی اشرافی برخی مسؤولان در ارکان نظام اسلامی بیشتر از هر مسأله به فقر دامن می‌زند و نمک بر زخم نیازمندان و فقیران می‌پاشد.

فتاح اظهار داشت:‌ اگر به جای اتکا به توان داخلی نگاهمان به بیرون از مرزها بود و تولید ملی و کارخانجات دچار مشکل شدند باز آنجا فقر ایجاد می‌شود.

وی وظیفه کمیته امداد خمینی‌(ره) را مداوای فقر در خانواده‌ها عنوان کرد و با بیان این‌که این نهاد درمانگاه و اورژانس اجتماعی برای خروج از فقر است، درمان ریشه‌ای فقر و محرومیت را در گرو رشد اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد که رفع فقر به جز با عمل به مدل اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب محقق نمی‌شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی‌(ره) با بیان این‌که حدود ۵ میلیون نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم تحت پوشش این کمیته هستند و البته افراد تحت پوشش خیریه‌ها و سازمان‌های بهزیستی را باید جدا حساب کرد، این تعداد افراد تحت پوشش را زیبنده نظام جمهوری اسلامی ندانست و تأکید کرد که مبارزه با فقر عزمی مانند دفاع مقدس می‌خواهد./920/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات