۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۵۵۷۱۸۳

هشدار روحانی اهل تسنن لبنان نسبت به دخالت عربستان در انتخابات پارلمان

رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان نسبت به اقدامات شک برانگیز عربستان در آستانه برگزاری انتخابات پارلمان لبنان هشدار داد.
شیخ احمد القطان رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد القطان رییس جمعیت قولنا و العمل لبنان در نشست دوره ای این جمعیت که در منطقه برالیاس برگزار شد، گفت: معادله ملت، ارتش و مقاومت، توازن معادله بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی را حفظ کرده و دشمن را از تجاوز به حقوق و تهدید استقلال لبنان باز می دارد.

وی ارتش، ملت و مقاومت را به مثابه یک دست در برابر طمع ورزی صهیونیستی نسبت به ثروت های طبیعی لبنان دانست و تصریح کرد: ما بارها دشمن را شکست داده و همانگونه که تکفیری ها را از لبنان اخراج کردیم، می توانیم با وحدت ملی و اسلامی از دست درازی دشمنان به ثروت های طبیعی کشور جلوگیری کنیم.

این روحانی اهل تسنن تجاوزهای مستمر رژیم صهیونیستی علیه مقدسات فلسطین به ویژه قدس را محکوم کرد و اظهار داشت: مقاومت تنها راه برای بازپس گیری سرزمین فلسطین به شمار می آید و از ملت های عربی و اسلامی می خواهیم به حمایت از جنبش های مقاومت پرداخته و در کنار آنها علیه دشمن صهیونیستی بایستند.

رییس جمعیت قولنا و العمل با محکومیت تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به قدس در اردیبهشت سال آینده تصریح کرد که ملت های اسلامی و عربی باید به اقدامات بزرگی برای مقابله با دشمنی که به مقدسات اسلامی و مسیحی تجاوز می کند، دست بزنند.

شیخ احمد القطان گروه های سیاسی را به پایبندی به گفتمان سیاسی و انتخاباتی عقلایی و دوری از فتنه داخلی فراخواند و ادامه داد: شهروندان نیز باید افراد مسؤولیتپذیر را انتخاب کنند تا بتوانند لبنانی عاری از فساد و سرقت و سهم خواهی تشکیل دهند.

وی نسبت به دخالت بیگانگان در امور داخلی لبنان هشدار داد و گفت: دخالت برخی کشورهای عربی و غربی در امور داخلی لبنان به ویژه انتخابات پارلمان به هیچ وجه قابل قبول نیست.

این روحانی اهل تسنن از حضور هیأت سعودی در بیروت ابراز نگرانی کرد و دیدار برخی مسؤولان عرب با مقامات لبنانی و همچنین احضار برخی مقامات لبنانی به کشورهای عربی را شک برانگیز خواند.

گفتنی است چندی پیش هیأتی سعودی به بیروت آمده و با جمعی از مقامات این کشور به ویژه اعضای جریان 14 مارس دیدار کرد.

همچنین سعد الحریری نخست وزیر لبنان که چند ماه پیش، پس از سفر به عربستان بازداشت و مجبور به استعفا شده بود هم اکنون از سوی مقامات سعودی دعوت شده است./980/ب901/د

ارسال نظرات