۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۵۷۷۹۷
امام جمعه پیش قلعه:

رعایت حجاب و عفاف مصداق بارز تعظیم شعائر فاطمی است

حجت‌الاسلام محزون با بیان اینکه فاطمه(س) با رعایت موازین شرعی در صحنه اجتماع و سیاست حضور داشت که این مهم باید مورد توجه بانوان امروز باشد، گفت: رعایت و حفظ حجاب مصداق بارز فرهنگ فاطمی است.
حجت الاسلام محزون امام جمعه پیش قلعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدمهدی محزون، امام جمعه پیش قلعه، امروز در گفتمان دینی سیره اخلاقی تربیتی حضرت زهرا (س) که به مناسبت میلاد باسعادت دخت نبی مکرم اسلام برگزار شد، با تبریک میلاد حضرت فاطمه (س)، اظهار کرد: بانوان جامعه باید تلاش کنند در تمامی جنبه‌های فردی و اجتماعی این بانوی بزرگوار را الگوی خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: شناخت یک الگوی کامل و اسوه حسنه، به‌ویژه برای زندگی امروزی که ارزش‌ها در معرض شک و تردید قرار دارند بسیار ضروری است.

حجت‌الاسلام محزون اضافه کرد: افزون بر اهمیت معرفی الگو، استحکام و بقای خانواده نیز درگرو معرفی الگوی تربیتی است؛ بنابراین ارائه ویژگی‌ها و شرایط الگو در قالب زندگی حضرت زهرا (س) و نمایاندن گوشه‌هایی از زندگانی و اخلاق این بانو، برای انتقال به فضای زندگی امروزی، اهمیت بسزایی دارد.

وی با اشاره به سیره و فضائل حضرت زهرا (س) گفت: دخت نبی مکرم اسلام نخستین بانوی حدیث شریف کساء بوده و این افتخار بانوان است که یک نفر از بانوان اهل حدیث کساء است.

حجت‌الاسلام محزون همسرداری، عبودیت و عبادت، اخلاص، دفاع از ولایت، خانه‌داری و تربیت شایسته فرزندان را از خصوصیات بارز حضرت زهرا (س) بیان کرد.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) از نظر علمی اعلم از سایر بانوان بود به‌گونه‌ای که هم عالم و هم عامل به دستورات الهی بود، افزود: حضرت زهرا (س) بهترین الگو در عفاف و حجاب و زندگی فردی و اجتماعی بانوان است.

امام جمعه شهر پیش قلعه اضافه کرد: فاطمه (س) با رعایت موازین شرعی در صحنه اجتماع و سیاست حضور داشت که این مهم باید مورد توجه بانوان امروز باشد.

حجت‌الاسلام محزون خاطرنشان کرد: آن بانوی بزرگوار از پوشیدگی و حجاب کامل برخوردار بود و در برخورد با نامحرم نهایت دقت را داشت؛ ازاین‌رو رعایت و حفظ حجاب نمونه بارز فرهنگ فاطمی است./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات