۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۵۵۷۹۸۵

مدرسه‌ای که تمام اساتیدش فارغ‌التحصیل همان حوزه هستند

حوزه علمیه خواهران مرند تنها مدرسه‌ علمیه در استان آذربایجان‌شرقی است که تمام اساتیدش فارغ التحصیل همان مرکز هستند.
خواهران طلبه

اکرم جعفری ثانی، مدیر حوزه علمیه خواهران مرند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که 21 استاد فعال حوزه، همگی فارغ التحصیل همین مرکز علوم دینی هستند، اظهار داشت: حوزه علمیه خواهران مرند تنها مدرسه‌ علمیه در استان آذربایجان‌شرقی است که تمام اساتیدش فارغ التحصیل همان مرکز هستند.

وی با بیان این‌که سطح کیفی آموزش و پژوهش در حوزه علمیه مرند بسیار مطلوب است، خاطرنشان کرد: این حوزه علمیه نه تنها توانسته در حوزه تأمین اساتید خودکفا شود، بلکه به مدارس علمیه شهرهای اهر، آذرشهر، شبستر، جلفا، خسروشهر و مشکین شهر نیز استاد خواهر اعزام می کند.

جعفری‌ثانی با اشاره به این‌که حوزه علمیه خواهران  مرند از سال 1376 در مکتب القرآن راه‌اندازی شد، گفت: پس از راه‌اندازی ساختمان حوزه علمیه حضرت فاطمه الزهرا(س) در سال 1377، فعالیت این مرکز علوم دینی به صورت رسمی با تحصیل 56 طلبه خواهر در پایه های اول تا سوم آغاز شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مرند با بیان این‌که مدیر حوزه علمیه خواهران مرند نخستین دوره طلبه های خواهر مرند در سال 1380 فارغ التحصیل شده اند، افزود: این مدرسه علمیه ابتدا در ساختمان استیجاری فعالیت می کرد، که بعدها ساختمان جدید در مهر ماه سال 1394 و در سه طبقه به بهره برداری رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که مهلت نام‌نویسی در حوزه علمیه خواهران تا 20 اسفند ماه سال جاری تمدید شده است، گفت: هم اکنون 150 طلبه خواهر به همراه 10 طلبه پاره وقت در پایه های اول تا پنجم در این مدرسه تحصیل می کنند./935/ت303/ب1

ارسال نظرات