۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۵۵۸۹۹۱
مدیر حوزه علمیه مازندران:

ارزش های الهی نباید دستمایه نگاه های مغرضانه و سیاسی قرار گیرد

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تأکید براین که دین و ارزش های الهی نباید دستمایه برخی نگاه های مغرضانه و سیاسی برخی افراد جامعه شود، گفت: در حاشیه قرار گرفتن اصول دین و انقلاب در جامعه ما به طور حتم موجب بروز خسارت های جبران ناپذیری برای کشورمان خواهد شد.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در نشست معاون تبلیغ شهرهای استان در ساری با اشاره به در پیش بودن سال جدید، گفت: باید در سالی که پیش رو داریم از خداوند متعال حال خوب را طلب کنیم.

وی با بیان این که هیچ عملی در اسلام پسندیده و با ارزش تر از تبلیغ دین خدا نیست، افزود: ارزش این عمل تا جایی است که خداوند متعال این وظیفه را بر عهده پیامبر و در ادامه به ائمه معصومین(ع) واگذار کرده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تبلیغ و دعوت به خدا پرستی و هدایت مردم به ارزش های الهی همواره از اصول  رسالت پیامبر الهی بوده است، خاطرنشان کرد: علما و بزرگان دینی نیز پس از ائمه معصومین(ع) این رسالت بزرگ را عهده دار شدند و تا به امروز با قدرت این وظیفه خطیر را دنبال می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که به طور حتم اجر و پاداش مبلغان را نمی توان با مسائل مادی جبران کرد، بیان داشت: این تلاش های صادقانه و بدون چشم داشت مبلغان هیچ گاه از اذهان فراموش نخواهد شد و در یادها می ماند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مبلغان دینی با هدایت مردم به سمت خداپرستی و دینداری از انحراف و تباهی جامعه جلوگیری می کنند، گفت: اگر هدایت های عالمان دینی در طول تاریخ نبود امروز جامعه به رشد و بالندگی فعلی دست پیدا نمی کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان راستین مانع از انحراف و نابودی دین شدند، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی بدون تسامح و تساهل در برابر انحراف های دینی و اخلاقی ایستادند و از اصل دین حراست کردند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که امروز نیز مبلغان دینی باید هواهای نفسانی را کنار بگذارند و تنها در مسیر رضای الهی عمل به وظیفه کنند، تصریح کرد: در مسیر نشر و گسترش دین اگر تنها به فکر مادیات باشیم عمل ما نتیجه مطلوب را شامل نخواهد نشد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مبلغان دین باید معارف ناب الهی را با بهره گیری از شیوه های مختلف تبلیغی در جامعه امروز به ویژه نسل جوان نشر دهد، خاطرنشان کرد: همواره باید بدانیم که تبلیغ دین با اجبار خروجی مناسبی در پی نخواهد داشت بلکه باید همان شیوه و سیره اهل بیت(ع) را در نشر عقاید دینی در پی گیریم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه امروز ضد ارزش ها در جامعه ما در حال تبدیل شدن به فرهنگ است، تصریح کرد: مبلغان دین نباید نسبت به این هنجارشکنی های آشکار سکوت کنند بلکه باید با ارشاد و هدایت فکری جامعه مانع از تحقق پروژه دین زدایی دشمنان شوند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که دشمن دین و معارف اسلامی را مانعی در برابر اهداف پروژه های ضد دینی و فرهنگی خود در جامعه اسلامی می دانند، افزود: به همین دلیل شاهد دشمن امروز تمرکز خود را بر مسأله مهم عفاف و حجاب بانوان ایرانی قرار داده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن به دنبال قبح زدایی از مسأله بدحجابی و بی عفتی در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: اما دشمنان و بدخواهان انقلاب باید بدانند که دین و ارزش های الهی خط قرمز ملت مؤمن و انقلابی ایران اسلامی است و هیچ گاه اجازه نخواهد داد عده ای هنجارشکن به این ارزش های دینی اهانت و جسارت کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسؤولان به ویژه متولیان حوزه فرهنگ کشور باید مراقب حرکت های خزنده دشمن در حوزه نفوذ فرهنگی باشند، تصریح کرد: نباید مسائلی نظیر حجاب اجباری از سوی افرادی که خود وظیفه هدایت و ارشاد جامعه را عهده دار هستند بیان شود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تأکید براین که دین و ارزش های الهی نباید دستمایه برخی نگاه های مغرضانه و سیاسی برخی افراد جامعه شود، خاطرنشان کرد: در حاشیه قرار گرفتن اصول دین و انقلاب در جامعه ما به طور حتم موجب بروز خسارت های جبران ناپذیری برای کشورمان خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان دینی و روحانیت اصیل در هدایت افکار عمومی به سوی ارزش های دینی و بیان آسیب های فرهنگی و اجتماعی نقش بسیار مهمی بر عهده دارند، تصریح کرد: باید بدانیم حفظ سنت های دینی و الهی در جامعه ما نیازمند عزم ملی با بهره گیری از فرهنگ اصیل دینی و انقلابی این کشور است./۹۵۰//۲۰۳/خ

 

ارسال نظرات