۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۵۵۹۳۶۲
استاد حوزه و دانشگاه:

لیله الرغائب فرصتی برای متحول شدن است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه لیلةالرغائب فرصتی برای متحول شدن است، گفت: رجب ماه ولایت و دوستان خداوند است.
رجب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن معین شیرازی استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته به مناسبت لیلةالرغائب در حرم سیدالکریم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به سخنرانی پرداخت و گفت: بهار، فصل تحول طبیعت و هشداری برای انسان‌ها است.

وی افزود: خداوند رجب را ماه متحول شدن انسان‌ها قرار داد تا به بهترین تحولات درونی دست یابند.

حجت الاسلام والمسلمین معین شیرازی با بیان اینکه انسان موجودی تحول پذیر و شدنی است، ابراز کرد: همه مخلوقات خداوند غیر از انسان بودنی هستند و تنها انسان شدنی و تغییر پذیر است.

استاد حوزه و دانشگاه هدف از خلقت انسان را رسیدن او به کمال بیان کرد و گفت: متحول شدن سرآغاز رسیدن به کمال است حر ریاحی در یک لحظه متحول شد، راه خود را انتخاب کرد و به کمال رسید.

وی لیلةالرغائب را فرصتی برای متحول شدن بیان کرد و اظهار داشت: رجب نام نهری است در بهشت و کسانی که ماه رجب را درک می‌کنند می‌توانند از آن آب میل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین معین شیرازی با بیان اینکه رجب ماه پاکسازی است، عنوان کرد: از ویژگی‌های مهم انسان آن است که در هر سن و وضعیتی می‌تواند متحول شود و به کمال برسد. خداوند اجر و ثواب مومنان را با رحمت وصف نشدنی خود حساب می‌کند از این رو گاهی ثواب خنداندن خانواده از یک سال اعتکاف بالاتر بیان می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه رجب ماه ولایت و دوستان خداوند است، گفت: رجب ماه کسب معرفت است. انسان در این ماه باید به خداوند و خلفای برحقش معرفت کسب کند تا بتواند به آنان مودت داشته باشد./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات