۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۵۵۹۷۵۲
در اجلاسیه تولیت‌های اعتاب مقدس جهان اسلام مصوب شد؛

تاسیس صندوق ویژه حمایت از مؤمنان کم درآمد برای زیارت

در سومین اجلاسیه تولیت‌های اعتاب مقدس جهان اسلام تأسیس صندوق اختصاصی دریافت نذورات و تبرعات ویژه حمایت از مومنان کم درآمد به منظور زیارت آستان‌های مقدس مورد تاکید و تصویب قرار گرفت.
اجلاسیه اعتاب مقدسه در کاظمین

به گزارش خبرگزاری رسا، سومین اجلاسیه تولیت‌های اعتاب مقدس جهان اسلام همزمان با سالروز ولادت حضرت محمدتقی علیه‌السلام در کاظمین برگزار شد.

مشاور تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به برگزاری سومین اجلاسیه تولیت‌های آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه جهان اسلام در جوار بارگاه ملکوتی امامین کاظمین (علیهما السلام) گفت: این اجلاس باهدف توسعه سطح کمی و کیفی خدمات به زائرین برگزار می‌شود.

عباس ابراهیمی با اشاره به برگزاری سومین اجلاسیه تولیت‌های آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه جهان اسلام در جوار بارگاه ملکوتی امامین کاظمین (علیهما السلام) اظهار داشت: تولیت‌های آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران، عراق و سوریه اجلاسی را به صورت سالانه برگزار می‌کنند.

وی بابیان اینکه این اجلاس باهدف توسعه سطح کمی و کیفی خدمات به زائرین برگزار می‌گردد، افزود: تولیت‌های آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه با همکاری و هماهنگی با یکدیگر از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کنند.

مشاور تولیت مسجد مقدس جمکران محورهای اجلاسیه مذکور را مورد اشاره قرار داد و ابراز کرد: تبادل تجارب از طریق کارگروه‌های هفت گانه تخصصی قرآن کریم و امور فرهنگی، آموزش عالی، پژوهش علمی و توسعه منابع انسانی، ارشاد و امور خانواده، امور مهندسی و فنی، ارتباطات، رسانه و شبکه‌های اجتماعی، امور قانونی، امنیتی و خدماتی و نیز اوقاف و امور مالی انجام می‌شود.

وی بااشاره به اینکه عتبات مقدس و بقاع متبرکه، چشم انداز آینده برای افزایش موفقیت و ارتقای سطح خدمات به زائران را ترسیم کردند، ادامه داد: نتیجه مذاکرات و توافقات در غالب بیانیه به امضای تولیت‌ها می‌رسد.

ابراهیمی تأسیس صندوق اختصاصی دریافت نذورات و تبرعات را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: این صندوق ویژه حمایت از مومنان کم درآمد از اقصی نقاط جهان به منظور زیارت آستان‌های مقدس است.

وی بااشاره به تفاهم نامه جامع همکاری‌های آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه، اظهار کرد: تفاهم نامه مذکور دارای بندهایی چون تاکید بر وحدت و یکپارچگی مسلمانان و پرهیز از تفرقه و پراکندگی براساس آیه شریفه «واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقو» است.

مشاور تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: به کارگیری تمامی ظرفیت‌های آستان مقدس و بقاع متبرکه برای توسعه مفهوم خدمت، خادم و مخدوم با گستره جهانی و تبادل تجربیات و اقدامات مشترک بین آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه با بهره مندی از کارگروه‌های تخصصی مصوب کمیته نمایندگان از دیگر موارد ذکر شده در این تفاهم نامه است.

وی با بیان اینکه بررسی فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی و آینده آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه جهان اسلام با هدف ارتقاء سطح خدمت به زائر و مجاور از بندهای دیگر این تفاهم نامه است، گفت: بهره مندی از آراء و نظرات تمامی صاحب نظران در راستای خدمت به زائر و مجاور در دستور کار قرار دارد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: اجرای کامل اساس نامه شورای عالی آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه به عنوان زیربنای اقدامات مشترک و هماهنگی بین بخشی از طریق دبیرخانه‌های مشهد مقدس و کربلای معلی صورت می‌گیرد. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات