۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۵۶۰۱۲۱
مدیر حوزه هنری خراسان شمالی:

هنرمندان شعار «حمایت از کالای ایرانی» را به فرهنگ عمومی تبدیل کنند

مدیر حوزه هنری خراسان شمالی با اشاره به نقش هنرمندان متعهد و انقلابی در تحقق شعار سال، گفت: هنرمندان باید تلاش کنند شعار حمایت از کالای ایرانی را به یک فرهنگ و مطالبه عمومی در جامعه تبدیل کنند.
حمایت از کالای ایرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، وحید نمازی، مدیر حوزه هنری استان، امروز در نشست هفته هنر انقلاب، با اشاره به انتخاب شعار «حمایت از کالای ایرانی» برای سال 97 از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: سمت‌وسوی شعار حمایت از کالای ایرانی متوجه مردم و مسئولان بوده و رهبری در پیام امسال آحاد مردم و مسئولان را مورد خطاب قرار دادند.

وی افزود: ازاین‌رو شعار حمایت از کالای ایرانی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود؛ زیرا فرهنگ جهت دهنده زندگی انسان‌ها بوده و از طریق فرهنگ است که جامعه کاری و پرتلاش و یا جامعه تنبل ساخته می‌شود.

نمازی با تأکید بر اینکه جامعه باید به این سمت حرکت کرده و حمایت از کالای ایرانی را اولویت خود قرار دهد، خاطرنشان کرد: در این زمینه یکی از بهترین ابزارهای فرهنگ‌سازی، هنر و هنرمندان هستند؛ زیرا هم از نظر دارا بودن زبان و ابزار هنر و هم به دلیل اینکه هنرمندان جزء گروه‌های مرجع هستند، می‌توانند در جامعه تأثیرگذار باشند.

وی اضافه کرد: هنرمندان برای تحقق شعار سال و تبدیل «حمایت از کالای ایرانی» به یک فرهنگ و مطالبه عمومی نقش بی‌بدیلی دارند.

مدیر حوزه هنری خراسان شمالی در ادامه افزود: حوزه هنری استان پارسال در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی جشنواره سراسری کاریکاتور «همه مسئولیم» را برگزار کرد و امسال هم برنامه‌های مختلفی را در راستای تحقق شعار «حمایت از کالای ایرانی» خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در این زمینه باید هنرمندان با قالب‌های مختلف هنری نقش‌آفرینی کنند تا این شعار به مطالبه و فرهنگ عمومی تبدیل و در عرصه عمل اجرایی شود.

نمازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن هفته هنر انقلاب اسلامی، گفت: در حوزه هنری خراسان شمالی از همین ابتدای سال که با بهار هنر انقلاب مصادف شده، برنامه‌هایی ذیل بحث شعار سال و موضوعات امیدبخش و نشاط‌آور پیش‌بینی و اجرایی می‌شود.

به گفته وی در این راستا نمایشگاه‌های متعددی در حوزه تجسمی از آثار جشنواره‌های قبلی با محوریت شعار امسال برپا شده و همچنین برنامه‌های تولید محور در قالب‌های مختلف هنری نیز در دستور کار قرار دارند.

نمازی اظهار کرد: افزون بر این در بخش اداری مجموعه حوزه هنری هم ملزم و متعهد به حمایت از کالای ایرانی هستیم و همچنین تلاش می‌کنیم با ارائه و عرضه کالاهای فرهنگی ایرانی و البته باکیفیت در راستای تحقق شعار سال حرکت کنیم.

مدیر حوزه هنری خراسان شمالی گفت: انتظار داریم جامعه هنری به‌عنوان جامعه‌ای که بخش تأثیرگذاری از جامعه کلان ایرانی و اسلامی است، در حوزه تحقق شعار سال و همه‌گیر کردن این شعار همت و دغدغه داشته باشند؛ به‌گونه‌ای که امسال شاهد باشیم از ناحیه هنرمندان آثار خوبی در این راستا تولید شود./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات