۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۵۶۱۲۱۱
حجت الاسلام علوی تهرانی:

راستگویی عقل را رشد و انسان را از نفاق نجات می‌دهد

رییس بنیاد فارس المومنین با بیان اینکه راستگویی عقل را رشد می‌دهد، گفت: دروغ منجر به نفاق می‌شود و نور ایمان را از بین می‌برد.
علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی رییس بنیاد فارس المومنین در مراسمی که صبح امروز در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، گفت: چهار خصلت است که اگر در فردی باشد ولو اینکه انسان از فرق سر تا نوک پا آلوده به گناه باشد خدا همه گناهان را تبدیل به حسنه می‌کند؛ این نشان از رحمت وسیع خداوند است که نشان می‌دهد راه‌های تبدیل گناه به حسنات فراهم است.

وی درباره ارزش جامعه اسلامی، ابراز کرد: مساله راستگویی در ارزیابی جامعه اسلامی بسیار حائز اهمیت است پیامبراکرم(ص) می‌فرماید: اگر خواستید ارزش کسی را دریابید به عبادت، به جای آوردن حج، پرداخت زکات و خمس او نگاه نکنید بلکه به این مهم بنگرید که این فرد به چه میزان راستگو است.

حجت الاسلام علوی تهرانی راستگویی را درمان همه گناهان بیان کرد و اظهار داشت: انسان با دروغ نگفتن می‌تواند از گناه دور شود، طبق صریح روایات؛ انسان عاقل کسی است که دروغ نمی‌گوید گرچه شرایط فراهم باشد؛ راستگویی عقل را رشد می‌دهد.

رییس بنیاد فارس المومنین با بیان اینکه شیعیان باید با امام زمان(عج) بیعت کنند تا راستگو باشند، ابراز کرد: انسان برای آن که بتواند راستگویی را تمرین کند می‌تواند با امام زمان(عج) بیعت کند و تعهد داشته باشد تا هرگز دروغ نگوید انسان اگر این تعهد را داشته باشد و عملیاتی کند به طور یقین در مسیر امام باقی خواهد ماند.

وی در آثار دروغگویی، گفت: خداوند می‌فرماید: منافق و کافر در یک حد هستند و خداوند به پیامبراکرم(ص) می‌فرماید به هر دو سخت بگیر؛ منافق مسلمانی است که نماز و روزه را به پا می‌دارد اما در قیامت در زمره دورترین اشخاص از رحمت خداوند قرار می‌گیرد. منافق انسان دروغگو است.

حجت الاسلام علوی تهرانی ادامه داد: رواج دروغ در جامعه اسلامی بسیار تاسف انگیز است آنچه که پیامبر بسیار به آن حساس است و امت به آن بی توجهی می‌کنند دروغ است، دروغ آبروی انسان را می‌برد.

رییس بنیاد فارس المومنین با بیان اینکه انسان با عزت نفس می‌تواند آبروی خود را حفظ کند و تصریح کرد: دروغ روزی انسان را کم می‌کند، روزی انسان از بدو تولد توسط خداوند متعال مقدر شده بنابراین افزایش دلار در این تقدیر اثری ندارد. خداوند تضمین کرده اگر کسی تقوای الهی پیشه کند روزی آسمان و زمین به روی او باز می‌شود همچنین صدقه و پرداخت وجوهات شرعی روزی انسان را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه دروغ باعث نفاق و دروریی می‌شود، گفت: دروغ منجر به نفاق می‌شود دروغ گفتن نور ایمان را از بین می‌برد. دروغ حال عبادت را از انسان می‌گیرد و راستگویی ایمان انسان را افزایش می‌دهد. راستگویی، حیا، شکر و حسن خلق چهار خصلت ارزشمند در وجود انسان است./813/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات