۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۵۶۱۴۴۱
جهانگیری:

قوه مجریه نقش اداره امور جاری و راهبردی کشور را دارد

جهانگیری گفت: دولت نقش اداره كننده كشور است و قوه مجريه نیز نقشي كليدي در اداره امور جاري و راهبردي كشور را دارد.
جهانگیری

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگيري، امروز در دیدار دبیران کمیسیون‌های دفتر هیأت دولت، بیان داشت: دولت نقش اداره كننده كشور است و قوه مجريه نیز نقشي كليدي در اداره امور جاري و راهبردي كشور را دارد.

وی افزود: دولت براي اينكه بتواند در جايگاه اداره كننده كشور نقش خود را به خوبي ايفا كند، تصميمات و سياستگذاريهايش بايد از پختگي و پشتوانه علمي برخوردار باشد.

معاون اول ریيس جمهور ضمن قدرداني از عملكرد كميسيون هاي هيئت دولت، اظهار داشت: نقش كميسيونهاي دولت در فرايند تصميمگيري هيئت وزيران نقشي تعيين كننده است و هرچقدر كه عملكرد اين كميسيونها بهتر باشد مصوبات هيئت دولت نیز از استحكام و كيفيت بيشتري برخوردار خواهد بود.

وي اضافه کرد: لازم است به طور جدي به اين نكته بیانديشيم كه آيا اداره مطلوب كشور فقط نيازمند مقررات، قوانين و مصوبات است و يا موضوعات ديگری نيز بايد مورد توجه قرار گيرد؟ متأسفانه فهرست بلند بالايي از مشكلات و چالشهاي كشور پيش روي ماست كه وقتي اين مشكلات را مورد بررسي قرار ميدهيم ميبينيم كه اين فهرست تقريباً در ادوار گذشته و در دولتهاي مختلف نيز وجود داشته است و عليرغم تلاشهاي صورت گرفته اين چالشها همچنان وجود دارند.

جهانگيري كارآمدي دولت و نظام را در حل مسائل و چالشهاي پيشروي كشور دانست و خاطرنشان کرد: از ديدگاه مردم، كارآمدي دولت به اين است كه مجموعه مديريتي كشور چقدر توانسته مشكلات آنان را حل و فصل كند و در ذهن مردم و افكار عمومي تعداد جلسات برگزار شده اهميت چنداني ندارد و آنچه از نظر جامعه مهم است اين است كه دولت تا چه حد قادر است به نيازهاي آنان پاسخ بگويد و مشكلاتشان را مرتفع كند.

وی تصریح کرد: متأسفانه خلائی جدي در اين زمينه وجود دارد و تمركز اصلي در ادوار مختلف بر حل مسائل اصلي معطوف نبوده و فقط زماني كه مسائل در حال تبديل شدن به بحران هستند مورد توجه قرار ميگيرند و براي حل آنها چاره انديشي ميشود.

معاون اول ریيس جمهور از دبيران كميسيونهاي هيئت دولت خواست ضمن انجام وظايف جاري خود، هر كميسيون مسائل اصلي كشور در حوزه مسؤوليت خود را احصاء كنند و گزارشي از سوابق اين مسائل در ادوار گذشته و برنامههايي كه دولتهاي قبل براي حل اين چالشها داشتهاند ارائه دهند.

وی با اشاره به پشتوانه كارشناسي تخصصي كه در دبيرخانه هيأت دولت وجود دارد، تصريح كرد: كميسيونهاي دولت با تهيه و احصاء‌ مسائل اصلي كشور، دولت را در تمركز بر اصليترين چالشهاي كشور ياري كنند تا بتوانيم هر ساله تعدادي از مشكلات و مسائل اصلي كه در فهرست مهمترين چالشهاي كشور وجود دارند، مرتفع كنيم.

گفتنی است، در اين جلسه دبير هيأت دولت و دبيران كميسيونهاي دفتر هيأت دولت نيز هر كدام در سخناني گزارشي از اقدامات صورت گرفته، تعداد جلسات اصلي و فرعي تشكيل شده و تعداد مصوبات در سال  ۹۶ را ارائه کرده و به بيان پيشنهاداتي در راستاي بهبود عملكرد دولت در اتخاذ تصميم و سياستگذاريها پرداختند./878/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات