۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۵۶۱۵۶۲
حجت‌الاسلام سالاری مکی خبر داد؛

ثبت نام هزار و ۴۰۰ متقاضی ورود به حوزه علمیه در خراسان شمالی

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: هزار و ۴۰۰ نفر متقاضی برادر و خواهر برای تحصیل در مدارس علمیه استان نام‌نویسی کرده‌اند که از این تعداد ۵۰۰ طلبه برای سال تحصیلی آتی جذب می‌شوند.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست با مسؤولان مدارس علمیه، از ثبت‌نام هزار و 400 متقاضی برادر و خواهر برای تحصیل در مدارس علمیه استان برای سال تحصیلی آتی خبر داد.

وی افزود: از این تعداد درنهایت 500 طلبه خواهر و برادر پس از گذراندن مراحل آزمون کتبی و مصاحبه در تابستان امسال در 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه برادران و شش مدرسه علمیه خواهران جذب و مشغول تحصیل علوم دینی می‌شوند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: پارسال حوزه علمیه استان درزمینهٔ ارتقای علمی و آموزشی و ورود مدیران و مدارس علمیه درزمینهٔ اردوهای جهادی فعالیت‌های مناسبی داشت.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در سال 96 مدیران و مسؤولان آموزشی زحمات فراوانی برای ارتقای بنیه علمی و اعتقادی و کادر پروری در مدارس خواهران و برادران کشیدند.

وی با اشاره به حضور گروه جهادی طلاب مدارس علمیه برادران و خواهران در نوروز 97 در مناطق زلزله‌زده، اضافه کرد: این حضور باعث تقویت روحیه در مناطق زلزله‌زده و پشتیبانی معنوی و مادی از زلزله‌زدگان شد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به بازسازی مسجد روستای چوپلی تپه به‌عنوان تنها مسجد روستا از سوی گروه جهادی، ادامه داد: همچنین طلاب برخی از مدارس در ایام نوروز در شهرستان و پارک‌ها فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی داشتند.

وی اضافه کرد: تمامی فعالیت‌های حوزه علمیه استان در سال 97 با حاکمیت جهادی پیش می‌رود.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علمیه تحت نظر دو هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 95 به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند؛ اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه سال گذشته به مدیریت استانی ارتقا یافت./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات