۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۵۶۲۲۶۰
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

بعثت انبیای الهی بیانگر محبت خداوند به بندگان است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان باید به دور از هر تکبری راضی به رضای خداوند باشد، گفت: انسان در دنیا هر چیزی را که می‌سازد به آن علاقه دارد، خداوند نیز به مخلوقات خود علاقمند است بر همین اساس انبیای الهی و اهل بیت(ع) را برای هدایت بشر فرستاد.
استاد انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز در حسینیه هدایت، گفت: هر سازنده‌ای سازه خود را دوست دارد.

وی افزود: یک ارتباط باطنی بین سازنده و سازه به صورت طبیعی برقرار می‌شود و سازنده کار خودش را مورد تحسین قرار می‌دهد و افتخار می‌کند، خداوند نیز چنین است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه خداوند انسان را از جنین خلق کرد، ابراز داشت: زمانی که خلقت انسان کامل شد و آماده آمدن به دنیا شد خداوند به خلقت خود افتخار کرد.

استاد حوزه علمیه درباره فرق خالقیت خدا با خالقیت انسان، اظهار داشت: خداوند بدون به کار گرفتن ابزار و مواد جهان را خلق کرد عقل انسان از درک خلقت مخلوقات خداوند مبهوت است، آسمان و زمین خلقتی نو بود که با اراده خداوند انجام شد.

این خطیب مشهور ادامه داد: خداوند در خلقت موجودات بدون داشتن کمترین مواد اولیه همه مخلوقات را با اراده خود خلق کرد. والدین در تولد فرزند کاره‌ای نیستند اما با این وجود بسیار به اولادشان علاقه دارند در حالی که فرزند مخلوق خداوند است.

وی با تاکید بر اینکه انسان نباید منیت داشته باشد، گفت: انسان در این عالم مالک چیزی نیست و خداوند مالک همه موجودات است بنابراین اگر او اراده کند همه امور را از انسان بگیرد در یک لحظه اتفاق می‌افتد برهمین اساس انسان نباید مملوک بودن خود را فراموش کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: انسان اگر همه امور را از آن خدا بداند به طور قطع خداوند درخواست‌های او را مستجاب می‌کند در غیر این صورت اگر انسان دچار منیت شود دست به هر گناه و جنایتی خواهد زد.

این مفسر قرآن کریم در پایان با بیان اینکه انسان باید راضی به رضای خداوند باشد و در مقابل خداوند تکبر نکند، خاطرنشان کرد: انسان در دنیا هر چیزی را که می‌سازد به آن علاقه دارد، خداوند نیز به مخلوقات خود علاقمند است بر همین اساس انبیای الهی و اهل بیت(ع) را برای هدایت بشر فرستاد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات