۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۵۶۲۲۷۶

تأکید وزیر ارشاد بر توسعه متوازن فرهنگی در سراسر کشور

صالحی گفت: دولت اعتقاد دارد که ایران فقط تهران نیست، از این رو با رویکرد تمرکززدایی به دنبال توسعه متوازن فرهنگی در نقاط مختلف کشور هستیم.
سید عباس صالحی وزیر ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان آذربایجان شرقی که در تالار اقبال آذر مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز برگزار شد، اظهار داشت: ایران وامدار آذربایجان است، این خطه دژ استقلال ایران در طول تاریخ بوده است.

وی با بیان این‌که ایران استقلال خود را مدیون آذربایجانی ها بوده است، خاطرنشان کرد: دیانت ملت ایران نیز مدیون آذربایجان است، چراکه تشیع از این خطه در سراسر ایران اسلامی گسترش یافت و امروز شاهدیم که مکتب تشیع در سراسر جهان حقانیت خود را نشان داده است.

صالحی با اشاره به این‌که فرهنگ و هنر ایرانی مدیون آذربایجان است، تصریح کرد: مکاتب هنری تبریز در طول تاریخ خوش درخشیده و الهام‌بخش هنرمندان سایر مناطق کشور بوده است، به عبارت دیگر رابطه ایران و آذربایجان همچون رابطه تن و سر جدایی ناپذیر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر این‌که فرصت ها و ظرفیت‌های بسیار مهمی در مناطق مختلف آذربایجان گسترده شده است، افزود: دولت اعتقاد دارد که ایران فقط تهران نیست، از این رو با رویکرد تمرکززدایی به دنبال توسعه متوازن فرهنگی در نقاط مختلف کشور هستیم.

وی با اشاره به این‌که دولت باید تسهیل کننده امور باشد، اما راه را باید خود مردم و بخش خصوصی ادامه دهند، تصریح کرد: به دنبال تحقق عدالت در عرصه فرهنگ و هنر هستیم، ایران فقط تهران نیست. باید تلاش کنیم امکانات به کل ایران توسعه یابد چرا که ظرفیت ها در تمام استان ها وجود دارد.

صالحی توسعه فضاها و‌ زیرساخت های فرهنگی و هنری در استان‌های مختلف کشور را یادآور شد و گفت: توسعه سالن های سینما یکی از مهم‌ترین نمونه‌ها بوده است، سال گذشته ۱۰۰ سینما افتتاح شد که امیدواریم در سال جاری تعداد سینماهای کشور به بیش از 600 باب برسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رویکرد حمایت از فعالان عرصه فرهنگ و هنر را مهم‌ترین اولویت وزارتخانه مطبوع خود دانست و افزود: اینکه بتوانیم به نحو شایسته تری در خدمت این فعالان باشیم، ضرورتی انکار ناپذیر است؛ من از این تریبون اعلام می کنم تمام هنرمندان آذربایجانی که واجد شرایط باشند؛ قطعا بیمه خواهند شد؛ ضمن این‌که وام هنرمندان سه برابر خواهد شد./935/پ203/ب1

ارسال نظرات