۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۵۶۲۴۸۰
معاون وزیر ورزش و جوانان مطرح کرد؛

ضرورت همکاری وزارت ورزش و جوانان و حوزه برای کاهش آسیب های اجتماعی

تندگویان با اشاره به لزوم همکاری وزارت ورزش و جوانان و حوزه برای کاهش آسیب های اجتماعی بر ضرورت شکل گیری تشکل طلاب جوان در کشور تأکید کرد.
تندگویان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدمهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان امروز در دیدار آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه که در ساختمان مرکز مدیریت حوزه در قم برگزار شد، بر ضرورت توجه ویژه به نسل جوان برای کاهش آسیب های اجتماعی تأکید کرد.

وی اضافه کرد: امروز شاهد این مسأله هستیم که آسیب های اجتماعی در جامعه افزایش پیدا کرده و بخش عمده ای از این مسأله ناشی از بی توجهی یا کم توجهی به جوانان است، همچنانکه می بینیم امروز کمتر در مناصب مهم به جوان اهمیت داده می شود.

تندگویان در ادامه با بیان این که جوانان در گذشته متصدی مناصب مهمی در کشور بودند، یادآور شد: یکی از مسائلی که امروز موجب نگرانی است بحث جدایی این نسل بزرگ با معنویت است که البته باید برای این مسأله فرهنگ سازی صورت بگیرد.

وی بی کاری را یکی دیگر از معضلات پیش روی نسل جوان برشمرد و تأکید کرد: البته تلاش ما در وزارت ورزش و جوانان بر این است که گام هایی در جهت حل این مشکل بزرگ برداشته و بتوانیم بر تعدادی از جوانان مستعد شغل ایجاد کنیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: یکی از پیشنهادهایی که می خواهیم در این دیدار مطرح کنیم بحث شکل گیری تشکل طلاب جوان است که می تواند موجب برکات زیادی در کشور باشد و در صورت شکل گیری این تشکل، وزارت ورزش و جوانان نیز از این حرکت حمایت خواهد کرد.

وی با بیان این که تاکنون دو هزار تشکل جوان در کشور شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان سال این تشکل به 4هزار نفر  افزایش پیدا کند، البته هدف  این است از این طریق بتوانیم با کمک حوزه، آسیب های اجتماعی را در بین جوانان کم کنیم.

تندگویان در پایان با اشاره به تلاش های گسترده عربستان برای نفوذ در بین جوانان در همایش های ورزشی کشورهای اسلامی یادآور شد: البته ما نیز در وزارت ورزش و جوانان نیز در همایش های ورزشی کشورهای اسلامی گام های مثبتی برای جذب جوانان برداشته ایم./1330/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات