۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۵۶۲۶۰۳
نماینده مجلس شورای اسلامی:

حمایت از کالای ایرانی معضل بیکاری را حل می کند

ملکی گفت: اگر هر ایرانی در راستای تقویت و حمایت از کالای ایرانی روزانه تنها ده هزار ریال صرف تهیه کالای ایرانی کند، سالانه یک و نیم فرصت شغلی در کشور ایجاد می‌شود. بنابراین با اندکی حمایت از کالای ایرانی، بخش اعظمی از معضل بیکاری در کشور حل خواهد شد.
ولی ملکی

ولی ملکی، نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ضرورت حمایت از کالای ایرانی، اظهار داشت: در مدتی که حضرتآیتالله خامنهای به عنوان رهبری انقلاب اسلامی ایران برگزیده شدهاند، به دو مسأله فرهنگ و اقتصاد تأکید فراوانی داشتهاند که بیانگر اهمیت بالای این دو مسأله است.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب بیش از یک دهه سالها را بر محوریت مسائل اقتصادی نامگذاری کردهاند، ابراز داشت: بیتردید بهبود وضع معیشت مردم مسأله مهمی است که باید مسؤولان سه قوا توجه ویژهای به آن داشته باشند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی که برخی مدام به تخریب کالاهای تولید داخل میپردازند و به مردم القا میکنند که کالای ایرانی استاندارد لازم را ندارد و متخصصان ایرانی توان تولید کالای با کیفیت ندارد، عملا بازار 80 میلیونی جمهوری اسلامی ایران را در اختیار تولیدکنندگان خارجی قرار میدهند.

وی افزود: هر کالای ایرانی که در انبار کارخانهها انباشته شود، به منزله از دست دادن شغلهای متعددی در کشور است. در چنین شرایطی کارخانهها ورشکست میشوند، جوانان بیکار میمانند، وضع معیشت جامعه نابسامان میشود و در نهایت اقتصاد کشور دچار رکود میشود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: اگر هر ایرانی در راستای تقویت و حمایت از کالای ایرانی روزانه تنها ده هزار ریال صرف تهیه کالای ایرانی کند، سالانه یک و نیم فرصت شغلی در کشور ایجاد میشود. بنابراین با اندکی حمایت از کالای ایرانی، بخش اعظمی از معضل بیکاری در کشور حل خواهد شد.  

وی عنوان کرد: صنعت خودروی کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای 5 میلیون ایرانی ایجاد اشتغال کرده است و 5/3 درصد در رشد اقتصادی کشور مؤثر است.

ملکی  اضافه کرد: دولت به جای این که مدام پول بیتالمال را به کارخانههای خودروسازی تزریق کند، بهتر است یک بار به صورت جدی آنها را حمایت کند تا خودرویی با کیفیت و قابل رقابت با خودروسازان بینالمللی تولید کنند./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات