۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۵۶۲۶۳۹
تولیت شرعی آستان مقدس عباسی:

فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی بی همتاست

تولیت شرعی آستان مقدس عباسی بیان داشت که فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی در مبارزه با جریان تروریستی داعش بی همتاست.
حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس عباسی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در همایش بین المللی و فرهنگی «بهار شهادت» که در کربلا برگزار شد، به نمایندگی از آستان‎های مقدس حسینی و عباسی از شرکت کنندگان در این همایش تقدیر و تشکر کرد.

وی خاطرنشان کرد که فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی در مبارزه با جریان تروریستی داعش یکی از مسائل و موضوعات مهم و محوری در چهاردهمین همایش بین المللی «بهار شهادت» بود که سخنرانان به شیوه‎های مختلف این موضوع را مورد بحث و بررسی دقیق قرار دادند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد که فتوای جهاد کفایی دارای ابعاد مختلف سیاسی، فقهی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی و از تاثیر بسیار زیادی برخوردار بود.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم اهمیت و جایگاه فتوای جهاد کفایی مرجعیت را درک کنیم باید حوادث و رویدادهای که قبل از صدور فتوا رخ داده است را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

حجت السلام صافی با اشاره به فتوای مراجع در دوران‎های گذشته، خاطرنشان کرد: اگر فتوای تحریم تنباکو را اقتصادی و فتوای انقلاب دهه 20 را نظامی بدانیم باید فتوای جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی یک فتوای نظامی و دینی بدانیم که بی همتاست.

وی ادامه داد: تفاوت فتوای جهاد کفایی با فتواهای گذشته نظیر تحریم تنباکو در این است که داعش یک جریان است نه یک دولت و حکومت خاص و از همه معادلات و معاهدات بین المللی خارج است. داعش یک خطر بسیار بزرگ بود پس باید با حکمت و دقت زیادی با این جریان تروریستی شاذ مقابله می‎‎شد./994/ب902/ف

ارسال نظرات