۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۵۶۲۶۷۶
مسؤول مدرسه علمیه امام صادق بهشهر تأکید کرد؛

ضرورت بهره گیری از همه ظرفیت ها برای تحقق مطالبات رهبری در سال جدید

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی اشاره و بر ضرورت بهره گیری از همه ظرفیت های کشور به منظور تحقق مطالبات رهبری در سال جدید تأکید کرد.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سيدعربعلي جباري، امام جمعه بهشهر عصر امروز در جلسه شوراي اداري این شهرستان اظهار داشت: الگوي ما پیامبر گرامی اسلام و اهل بيت(ع) هستند و به همین دلیل بايد با مطالعه و دقت در رفتار آنان، رفتارشان را الگوي زندگي خود قرار دهيم.

وي با بیان این که برخورد اهل بيت(ع) با مردم، رفتاري الهي و استاندارد بود و با شناخت خداوند، رفتاری  براساس رضاي خداوند داشتند، افزود: سیره پیامبر و اهل بیت(ع) باید الگوی رفتاری و اخلاقی مسؤولان و مدیران جامعه اسلامی قرار گیرد.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بيان اين كه همه ما در زندگي شخصي و اجتماعي خود بايد معيار و ترازو براي سنجش اعمال و رفتار خود داشته باشيم، يادآور شد: رفتار صحیح همراه با متانت و اتحاد همه جانبه بايد در دستور كار مسؤولان باشد.

حجت الاسلام جباری با تأکید براین که مسؤولان مراقب باشند كه عينك سياسي نزنند و با مردم مدارا كنند، گفت: توجه به برجستگي هاي اخلاقي و امانتداري در دستور كار مسؤولان قرار گیرد چون مسؤولیت ها تنها امانتی برای خدمت به مردم است.

وی ادامه داد: برخورد با ادب و احترام، سبقت گرفتن در سلام، خدمت رساني، خيرخواهي، سخاوتمندي با مردم، مدارا كردن با مردم، توجه به ملاقات هاي عمومي، دوري از بداخلاقي ها و توجه به وحدت و اتحاد از مسائل مهمي است كه رفتار مسؤولان بايد براساس اين موارد شكل گيرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که باید از بداخلاقي ها دوري كنيم، افزود: باید بدانیم وقتی در یک نظام دینی و الهی زندگی و خدمت می کنیم باید همه رفتارهای ما نیز بر اساس این نظام دینی باشد.

حجت الاسلام جباری با بيان اين كه مسؤولان آيينه تمام نمای نظام هستند؛ خاطر نشان كرد: مسؤولان بايد اعمال و رفتار خوب و پسنديده داشته و با خدمت رساني به مردم، دوري از حسادت و اتحاد و وحدت براي رفع مشكلات گام هاي اساسي بردارند.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر در ادامه سخنان خود بر ضرورت پرهیز مسؤولان از شتاب زده عمل کردن تأکید کرد و گفت: باید خويشتن داري را سرلوحه كار خود قرار داده و بايد به نظر كارشناسان تمكين شود.

وی با تأکید براین که مسؤولان باید مردم را ولی نعمت خود بدانند و در جهت خدمت صادقانه به آنها گام های اساسی بردارند، افزود: نباید خدای ناکرده حرف و عمل مسؤولی در نظام دینی با هم تضاد داشته باشد که در آن صورت خیانت بزرگی به انقلاب و خون پاک شهدا است.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین با بیان این که همه ما باید نسبت به اعمال و رفتار خود پاسخگو باشیم، خاطرنشان کرد: رفتار و گفتار ما باید منتقل بر ارزش های دینی و انقلابی باشد.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) در بخش دیگری از سخنان خود رفع مشکلات کشور را در گرو بهره گیری از مدیریت جهادی و انقلابی دانست و تصریح کرد: مشکلات با وعده دادن و دل خوش کردن به کمک های بیرونی رفع نخواهد شد بلکه خودمان باید از ظرفیت های بومی برای برون رفت از مشکلات استفاده کنیم.

امام جمعه بهشهر به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و بر ضرورت بهره گیری از همه ظرفیت های کشور به منظور تحقق مطالبات رهبری در سال جدید تأکید کرد.

حجت الاسلام جباری با بیان این که متأسفانه عزم جدی برای رفع مشکلات اقتصادی دیده نمی شود، تصریح کرد: دولت باید برای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال جدید همه ظرفیت و توان قانونی خود را به کار گیرد که یکی از مهم ترین راه های آن حمایت از تولید داخلی است./۱۳۱۷/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات