۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۵۶۲۶۸۱
ربیعی در دیدار مراجع تقلید:

دولت برای حل مشکلات مردم با هدفگذاری عمل می کند

وزیر کار و رفاه اجتماعی گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم سعی ما بر این بوده که برخورد از موضوع خادم مردم باشد، خود را مکلف می دانیم که به مردم خدمت کنیم.
ربیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در دیدار با مراجع تقلید با بیان این که جامعه کارگری از پیش از انقلاب همواره در صحنه دفاع از دین و مذهب حضور داشته است، گفت: وزارت کار بزرگترین وزارتخانه اجتماعی کشور است و تقریبا همه ایرانی ها با این وزارتخانه به نحوی مرتبط هستند.

وی افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم سعی ما بر این بوده که برخورد از موضوع خادم مردم باشد، خود را مکلف می دانیم که به مردم خدمت کنیم، بنده زندگی سختی داشتم و خانواده ما کارگر بودند، ما با کارگران به عنوان یکی از مهم ترین نیروهای کشور رو به رو هستیم.

ربیعی با بیان این که زمانی رکود طولانی بر کشور حاکم شده بود و در سالیان بعد کارخانه ها دچار ریزش نیرو شدند، اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم ما این بود که شغل های موجود را حفظ کنیم و اجازه ندهیم که بیکاری جدید به وجود آید.

وی ادامه داد: سعی کردیم مسائل کارخانه ها و صنایع را حل کنیم، امسال بیش از 700 هزار شغل اولی داشتیم البته مقداری هم ریزش نیرو داشتیم البته مقداری هم ریزش نیرو وجود داشته است که هنوز راضی نیستیم چرا که تعداد افرادی که وارد بازار کار می شوند بیش از ظرفیت بازار است.

وزیر کار با بیان این که دولت در این زمینه ها هدفگذاری شده عمل می کند، ابراز داشت: خوشبختانه از ستیز و نزاع کارفرمایی و کارگری کاسته شده است، زمانی که بنده وزیر شدم قدرت خرید بازنشستگی بیش از 67 درصد کاهش پیدا کرده بود اما در این چند سال سعی کردیم که حقوق کارگران و بازنشستگان افزایش پیدا کند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه گروهی از بازنشستگان را به سفر زیارتی اعزام کردیم، امسال 400 میلیارد تومان برای مسائل رفاهی و مسکن بازنشستگی قرار داده شده است، بخشی از کار ما نیز در زمینه آسیب های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و کودکان بی سرپرست است.

ربیعی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همکاری رؤسای کمیته امداد و بهزیستی حقوق افراد تا 4 برابر اضافه شده است، امسال شعاری تحت عنوان بازکردن گره های کوچک انتخاب کردیم تا بتوانیم از مشکلات مردم گره گشایی کنیم./1323/

ارسال نظرات