۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۵۶۲۷۲۳
آیت الله طباطبایی نژاد:

دشمن قصد دارد جوانان را لاابالی بار بیاورد

امام جمعه اصفهان گفت: ارزش یک جوان به این است که از جهت رفتاری با حضرت علی اکبر(ع) انطباق داشته باشد، چیزی که دشمن روی آن برنامه ریزی کرده این است که به واسطه لاابالی کردن جوانان، آن ها را از دین جدا کند و ترس قیامت را در دلشان از بین ببرد.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اصفهان گفت: وظیفه یک معلم از وظیفه قاضی حساس تر است.

وی در ادامه مبحث تربیتی فرزندان افزود: یکی از مسائل بسیار مهم در تربیت فرزند و اعضای خانواده، فراهم آوردن رزق حلال از سوی پدر خانواده است؛ رزق حلال سبب می شود افراد خانواده از افعال حرام بازداشته شوند؛ اثر حقیقی عبادات زمانی نمایان می شود که انسان رزقش را از حلال تهیه کند.

آیت الله طباطبایی نژاد اظهار کرد: در رابطه با حمل و نقل زیربناهای بسیار خوبی بعد از انقلاب در کشور ایجاد شده است، هر چند با ایده آل فاصله داریم ولی در بین شهرها و حتی در جاده های شهری جاده های بسیار خوبی احداث شده است؛ مساله بسیار مهم تأسیس استراحتگاه های بین راهی در جاده ها است؛ البته در این مساله کوتاهی شده و امیدواریم مسؤولان مربوطه در این زمینه مصمم باشند و برای کمتر شدن تصادفات ناشی از خواب آلودگی رانندگان عملشان را تسریع بخشند.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: فردا روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان است؛ حضرت علی اکبر(ع) فرزند ارشد امام حسین(ع) بوده اند و فضائل بسیار زیادی برایشان نقل شده است؛ این بزرگوار طبق زیارتنامه ای که برایشان نقل شده صاحب فرزند و عیال بوده اند و ناکام خواندن ایشان به سبب ازدواج نکردنشان یک اشتباه تاریخی است؛ هرچند اگر ازدواج هم نکرده بودند ناکام خواندن ایشان اشتباه بود چرا که ناکام کسی است که از دنیا هیچ بهره ای نبرده باشد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: حضرت علی اکبر(ع) باید الگوی جوانان باشند؛ ارزش یک جوان به این است که از جهت رفتاری با حضرت علی اکبر(ع) انطباق داشته باشد، چیزی که دشمن روی آن برنامه ریزی کرده این است که به واسطه لاابالی کردن جوانان، آن ها را از دین جدا کنند و ترس قیامت را در دلشان از بین ببرند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: مناسبت مهم دیگر در این هفته روز معلم است؛ معلم باید از یک قاضی دادگستری دقت بیشتری داشته باشد؛ اصلاح کردن و یا فاسد کردن یک جوان تأثیر بسیار بیشتری از قضاوت یک قاضی در جامعه دارد؛ معلم باید جوان را پا به رکاب برای انقلاب بار بیاورد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به مناسبت روز شورا اظهار کرد: بهترین مشاوران آن است که خوف الهی در دلش باشد؛ انسان سست عنصر بی دین نباید به عنوان مشاور انتخاب شوند؛ افراد مخلص و متخصص باید در سراسر کشور به عنوان مشاور تعیین شوند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به مناسبت روز کارگر گفت: امیرمومنان(ع) در روایتی می فرمایند کسی که در راستای کسب روزی حلال برای خودش و خانواده اش تلاش می کند، در هر لحظه مثل مجاهد فی سبیل الله است؛ البته این فضیلت مخصوص کارگری است که خالص باشد و به خداوند ایمان داشته باشد و تحت هیچ شرایطی در وظیفه ای که بر عهده اش گذاشته شده کم کاری نکند.

وی ادامه داد: کارگر و کارمند باید متوجه باشند در زمانی را که دستمزد می گیرند زمان مخصوص خودشان نیست و نمی توانند از زمان استفاده شخصی ببرند؛ البته افرادی هستند که بنده خودم شاهد بودم که هرگز در کارشان کم کاری نمی کنند./۸۶۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات