۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۵۶۳۱۰۳
وزیر خارجه آمریکا:

ایران بزرگترین حامی تروریسم در منطقه است

وزیر خارجه جدید آمریکا مدعی شد: هدف نیرو‌های آمریکایی در سوریه مبارزه با داعش و مقابله با استفاده از سلاح شیمیایی است.
پمپئو 
وزیر خارجه جدید آمریکا در در اردن

به گزارش خبرگزاری رسا، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در نشست مشترک خبری با ایمن الصفدی، همتای اردنی‌اش در امان در جدیدترین یاوه‌گویی خود علیه کشورمان گفت: ایران بزرگترین حامی تروریسم در منطقه است.

وی گفت: نباید اجازه دهیم سوریه به پایگاهی برای داعش یا دیگر گروه‌های تروریستی تبدیل شود. بحران سوریه تهدیدی برای امنیت و صلح در اردن است. هر نوع تنشی را در مناطق جنوب سوریه رد می‌کنیم.

وزیر خارجه جدید آمریکا مدعی شد: هدف نیرو‌های آمریکایی در سوریه مبارزه با داعش و مقابله با استفاده از سلاح شیمیایی است. 

پمپئو  بیان داشت: از راهکار تشکیل دو کشور در صورتی که فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها درباره آن توافق کنند، حمایت خواهیم کرد.

وی در ادامه اعلام کرد: آمریکا از تشکیل دو «کشور» فلسطین و [رژیم] اسرائیل استقبال می‌کند. دو طرف فلسطینی و اسرائیلی باید با معامله قرن (توطئه طرح جدید سازش برای تحمیل به فلسطینیان) موافقت کنند. ما از حق اسرائیل در «دفاع» از خودش حمایت می‌کنیم. 

وزیر خارجه آمریکا همچنین در اظهاراتش از فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها خواست تعاملات سیاسی را ازسرگیرند.

ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن، نیز در این نشست خبری گفت: گفتگو‌های ما درباره تحقق امنیت و صلح در منطقه بود. مسأله فلسطین بر اساس راهکار تشکیل دو کشور و اعلام بخش شرقی قدس به عنوان پایتخت فلسطین باید حل و فصل شود. مسأله سوریه باید به شیوه‌ای حل شود که حاکمیت ملی این کشور تضمین شود. برای تحقق صلح عادل و فراگیر در منطقه تلاش می‌کنیم. 

وی افزود: باید ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه پیگیری شود. درباره لزوم حل سیاسی بحران سوریه در چارچوب کنفرانس ژنو توافق کردیم. اولویت ما آتش‌بس در سوریه و تلاش برای حل سیاسی بحران است. باید مناطق کاهش تنش در سوریه حفظ شود. در جنوب سوریه بهترین گزینه، توافق برای آتش‌بس است./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظرات