۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۵۶۳۱۵۸
حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی:

لازمه احراز هویت شیعه، تقوا پیشه کردن است

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی گفت: با پیشه کردن تقوا، کسب روزی حلال و کنترل زبان شایستگی شیعه بودنمان را احراز و مراتب امید و امیدواری را در جان مهدی موعود(عج) تقویت کنیم.
مرتضی ادیب یزدی پاکدشت مرتضی ادیب یزدی پاکدشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی شب گذشته در اجتماع مهدویون پاکدشت که به مناسبت نیمه شعبان در حسینیه هیأت صاحب الزمان(عج) این شهرستان برگزار شد با اذعان به اینکه اولین بار نام مبارک امام زمان(عج) از لسان پیامبر(ص) شنیده شد و اصحابشان را به فرزندشان مهدی(عج) بشارت دادند، گفت: در آن هنگام عده ای محل نگذاشتند اما سلمان و ابوذر به دنبال ریشه این قضیه رفتند و در مورد هویت ایشان پرس و جو کردند و پیامبر(ص) پیامبر هم پاسخ های بی سابقه ای در اختیارشان قرار می داد.

وی در ادامه افزود: روزی سلمان نزد پیامبر(ص) آمد و با آرزوی دیدن روزگار ظهور مهدی(عج) گفت می خواهیم جانمان را فدای ایشان کنیم، پیامبر(ص) هم پیشای وی را بوسید و خطاب به آنان فرمود که هر جفت شما در روزگار مهدی(عج) زنده و در کنارش هستید و فرزندم مهدی(عج) به عنوان معجزه به شما استناد می کند.

خطیب مشهور با ابراز اینکه از 13 معصوم، حدود شش هزار و 200 روایت درباره امام زمان(عج) داریم که 800 تا از این روایات از طرف وجود مبارک و ارجمند مولا علی بن موسی الرضا(ع) است، به عنوان مثال آن حضرت از فرق سر تا کف پای مهدی(عج) را تشریح کردند.

وی نزدیک شدن به تشریف فرمایی مبارک حضرت مهدی(عج) را اصلی ترین دلیل بیان بیشتر احادیث از زبان امام رضا(ع) دانست چرا کم کم شیعیان باید با امام زمانشان(عج) و مسأله غیبت آشنا می شدند، سپس با ذکر روایتی از امیرمؤمنان(ع) خاطرنشان کرد: خداوند در زمان حیات آن حضرت چنان عظمتی به ایشان داد که هرچه می خواسته جلال و شکوه به اهل بیت دهد به امام رضا(ع) دادند.

امام جمعه سابق خمین با یادآوری اینکه همه ائمه راه تقیه را پیش می گرفتند، اضافه کرد: اما امام رضا(ع) اولین امامی بودند که تقیه را کنار گذاشتند.

وی با توصیه به جوانان بر داشتن تقیه، تصریح کرد: یک صفت در زندگی داشته باشید که مادر همه صفات است، اسرارتان را به کسی نگویید، اگر می خواهید با امام زمان(عج) سر داشته باشید، کتوم باشید و کتمان کنید، وای به حال کسی که راز نگه دار نیست.

کارشناس دینی با بیان گذشت 1383 سال از عمر امام زمان(عج)، چیزی به نام راحتی و آرامش در آن حضرت نیست و امام صادق(ع) در باب حضرت مهدی(عج) فرمودند که روز را شب می کند در حالیکه خائف ترین مردم روزگار و گرفتارترین امام شیعه خودشان هستند، همچنان که امام رضا(ع) خطاب به مردم فرمودند فرزندم مهدی(عج) در روزگار خودش غریب، بی کس و سرگردان است.

وی با بیان اینکه که این روز و شب ها، اگر چه اظهار شادی برای آقا خوب و کف زدن بی اشکال است، اما خواستار کمی تأمل شد و توصیه کرد: بیشتر به یاد آن حضرت باشیم، خلوتمان را با یاد ایشان پر کنیم، با ایشان ارتباط برقرار کنیم، بدانیم که هفته ای حداقل دو شب در غروب آفتاب دوشنبه و پنجشنبه پرونده اعمال ما نزد آن حضرت می رود و سعی شود اولین مطلبی که صبح چشم باز می شود یا آخرین مطلبی که هنگام خواب در ذهن می آید؛ یاد صاحب الزمان(عج) باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی در پایان با اظهار اینکه تک تک ما مأموریت داریم تا از درد دل آن حضرت بکاهیم، افزود: باید با پیشه کردن تقوا، کسب روزی حلال، کنترل زبان، کنترل شهوت، شایستگی شیعه بودنمان را احراز و مراتب امید و امیدواری را در جان مهدی موعود(عج) تقویت کنیم./804/پ203/ب1

ارسال نظرات